Zalety wdrożenia oprogramowania do zarządzania siecią sklepów

zalety-wdrozenia-oprogramowania-do-zarzadzania-siecia-sklepow

Aby skutecznie zarządzać siecią sklepów, należy wykorzystywać odpowiednie narzędzia. Oprogramowanie, takie jak ILUO Biznes pozwala właścicielom, m.in. na na kompleksową obsługę procesów, optymalizowanie zasobów oraz efektywne prowadzenie i analizowanie sprzedaży. Dzięki zaawansowanym funkcjom i elastyczności ILUO Biznes wspiera firmy w tworzeniu bardziej zorganizowanej, spójnej i rentownej struktury, pozwalając jednocześnie na sprawną obsługę klienta oraz kontrolę nad każdym punktem handlowym. W poniższym artykule omówimy szerzej, jakie zalety płyną z wdrożenia oprogramowania do zarządzania siecią sklepów w firmie. Zapraszamy!

W jaki sposób ILUO Biznes pomaga zarządzać siecią sklepów?

Zarządzanie siecią sklepów jest zadaniem trudniejszych niż obsługa pojedynczego punktu handlowego, ponieważ wymaga realizacji wielu skoordynowanych ze sobą procesów. Najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku jest wdrożenie innowacyjnego oprogramowania, które ułatwi przeprowadzanie wielu procesów, w tym zamawiania towarów, przeglądania stanów magazynowych czy też sprzedaży asortymentu. 

ILUO Biznes umożliwia zarządzanie całą siecią handlową w czasie rzeczywistym, przy wykorzystaniu rozwiązań chmurowych. Do przydatnych funkcji należy na pewno zaliczyć:

  • ułatwiona komunikacja pomiędzy poszczególnymi punktami – szybkie sprawdzenie dostępności towaru w innym punkcie, przyjęcie rezerwacji, zwrotu pomiędzy sklepami, wsparcie programów lojalnościowych w ramach całej sieci,
  • zintegrowanie sprzedaży stacjonarnej z internetową – z platformami, takimi jak np. Allegro, Ebay lub systemami transmisji sprzedażowych w mediach społecznościowych,
  • możliwość wykorzystania rozwiązań analitycznych, narzędzi typu AI.

Oprogramowanie do zarządzania siecią sklepów – zalety

Poniżej omawiamy najważniejsze zalety wykorzystania nowoczesnego oprogramowania ILUO Biznes do zarządzania siecią sklepów.

  • Zarządzanie siecią sklepów w chmurze – narzędzie ILUO Biznes umożliwia centralne zarządzanie punktami handlowymi w czasie rzeczywistym dzięki możliwości pracy w chmurze. Rozwiązanie może być uruchomione na serwerze klienta lub dostarczane za pośrednictwem usług chmurowych partnerów ILUO.
  • Tryb offline dla nieprzerwanej sprzedaży – przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na wdrożenie oprogramowania ILUO Biznes mogą skorzystać z unikalnej funkcji, jaką jest opcja pracy w trybie offline. Umożliwia ona kontynuowanie sprzedaży w przypadku awarii połączenia internetowego. Po przywróceniu łączności, system synchronizuje dane, zapewniając ciągłość działania.
  • Samodzielność i komunikacja między punktami – każdy punkt handlowy działa samodzielnie, ale możliwa jest także pozioma komunikacja w obrębie sieci. Warto zaznaczyć, że oprogramowanie ILUO Biznes może obsługiwać dowolną liczbę sklepów oraz magazynów, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą rozszerzać listę o nowe punkty.
  • Łatwa obsługa polityki cenowej i promocyjnej – korzystający z oprogramowania ILUO Biznes przedsiębiorcy mają dowolność, jeśli chodzi o ustalanie cen. Mogą oni ustawić te same ceny w całej sieci swoich sklepów, jak i dostosować je do poszczególnych punktów handlowych. Podobnie jest z promocjami, mogą się one się różnić, w zależności od lokalizacji danego punktu handlowego. Takie rozwiązanie pozwala przedsiębiorcom w sposób elastyczny reagować na potrzeby lokalnego rynku. 
  • Zaawansowane raportowanie – ILUO Biznes oferuje rozbudowane narzędzia analityczne, które wspierają szczegółowe raportowanie na poziomie poszczególnych punktów i całej sieci. Użytkownicy mogą tworzyć własne raporty i analizy, jak również dostosowywać predefiniowane wzory raportów do specyficznych potrzeb firmy.

Podsumowanie

Zarządzanie siecią sklepów jest procesem skomplikowanym, jednak korzystając z udogodnienia, jakim jest oprogramowanie ILUO Biznes, można zarządzać wieloma punktami handlowymi z jednego miejsca, w czasie rzeczywistym, także w trybie offline. Do najważniejszych zalet korzystania z tego narzędzia w przypadku sieci sklepów, należy na pewno zaliczyć: łatwą obsługę polityki promocyjnej i cenowej, prostą komunikację pomiędzy punktami z wyszczególnieniem autonomii każdego ze sklepów czy zaawansowane raportowanie. Wdrożenie ILUO Biznes pozwala zatem na zwiększenie efektywności operacyjnej oraz dostosowanie jej do potrzeb konkretnego rynku.