Baza wiedzy

Chcesz dowiedzieć się więcej o programach ILUO? Przygotowaliśmy szereg informacji, filmów, które mogą odpowiedzieć na Twoje pytania. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami…

Do najbliższego szkolenia pozostało
  • 0
    0
    Dni
  • 0
    0
    Godz.
  • 0
    0
    Min.
  • 0
    0
    Sek.

Częste pytania

 

Poniżej przygotowaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane przed zakupem pytania. Zapraszamy do zapoznania się z nimi.

Czy ILUO obsługuje Jednolity Plik Kontrolny (JPK)?
Tak nasze programy pozwalają na eksport danych o operacjach handlowych, magazynowych, bankowych w formacie JPK (Jednolity Plik Kontrolny).
Z jakimi bazami danych współpracuje oprogramowanie ILUO?
Korzystamy z SQL firmy Microsoft. Programy pracują na wszystkich odmianach MS SQL (Express, Standard, Enterprise) w wersjach od 2005 do 2014 oraz na SQL Azure, czyli silniku bazodanowym dostępnym w chmurze Microsoft.
Czym różnią się programy ILUO Biznes i ILUO Faktura?
Program ILUO Faktura to znacznie uproszczona wersja ILUO Biznes służąca tylko do fakturowania i nie zawierająca obsługi gospodarki magazynowej. Dodatkowo ILUO Faktura ma kilka istotnych ograniczeń: brak pracy w chmurze, brak obsługi wariantów towarów i zamienników, brak współpracy ze sklepami internetowymi i inne.
Czy jest możliwość przeniesienia kartotek towarów, usług, kontrahentów z innego systemu?
W standardzie zawarte są konwertery z programów: Subiekt GT, Comarch OPTIMA, WF-MAG (Dos, Win), WF-Fakturka. Jest możliwość zaimportowania plików w formacie CSV (po uprzednim wyeksportowaniu z innego programu). W tym przypadku plik musi zawierać określone nagłówki kolumn wymagane przez ILUO (instrukcja użytkownika). W przeciwnym przypadku import zakończy się niepowodzeniem.
Czy praca w chmurze jest bezpieczna? Jaka jest możliwość utraty danych?
Wykorzystujemy chmurę Microsoft (Windows Azure) uznawaną za jedną z najbezpieczniejszych, Spełnia ona wszystkie restrykcyjne wymagania UE odnośnie bezpieczeństwa danych. Dodatkowo programy ILUO pozwalają użytkownikowi na wykonanie archiwizacji danych zapisanych w chmurze i pobranie archiwum na nośniki lokalne.
Jeśli mam awarię internetu, to nie mogę pracować?
Nie jest to prawda. Programy ILUO potrafią przełączyć się w tzw. tryb OFFLINE. Lokalna baza danych przechowuje dane o kontrahentach, towarach, cennikach i innych (jest ona stale synchronizowana z chmurą, gdy mamy dostęp do internetu). W trybie OFFLINE możemy prowadzić sprzedaż (przyjmować zamówienia, wystawiać paragony i faktury). Po włączeniu internetu dokumenty wystawione w trybie OFFLINE zostaną przeniesione do bazy w chmurze.
Jaki system operacyjny jest polecany?
Program pracuje na komputerach wyposażonych w system od Windows XP do Windows 10. Dla większego komfortu instalacji i bezpieczeństwa pracy polecamy systemy Microsoftu od Windows 7 wzwyż.
Czym różni się wersja ULTIMA od PREMIUM programu ILUO Biznes?
Przewagi wersji ULTIMA:
  1. Posiada funkcje wdrożeniowe pozwalające na tworzenie przez programistę zaawansowanych modyfikacji standardowych algorytmów przetwarzania i elementów interfejsu użytkownika bez ingerencji w sam program.
  2. Posiada rozbudowany mechanizm kompletacji (rezerwowanie partii wejściowych składników i definiowanie cech partii wyjściowych).
  3. Zawiera elementy WMS: słownik lokalizacji magazynowych, możliwość przypisania lokalizacji do partii towaru, automatyzacja tworzenia dokumentów z użyciem kolektorów.
  4. Zawiera rozbudowane mechanizmy uprawnień. Definiowana lista zasobów i ich uprawnień i inne.
Czy programy ILUO mogą pracować na komputerach Macintosh?
Tak, po zainstalowaniu równolegle systemu Windows lub jako Remote App za pośrednictwem usług RDP.
Czym są warianty towarów w ILUO Biznes i jakie ma to znaczenie praktyczne?
Warianty towarów to odmiany tego samego towaru o różnych wartościach parametrów (cech) takich jak np.: kolor, rozmiar, kolekcja. Stosowanie wariantów zmniejsza liczbę pozycji towarowych w bazie danych i ułatwia prezentację i filtrowanie towarów w ILUO i sklepie internetowym.
Licencja ILUO sprzedawana jest w subskrypcji. Czy tracę dane po zakończeniu okresu subskrypcji?
Oczywiście nie. Program ILUO po tym okresie pozwala na pełen dostęp do zgromadzonych danych. Blokuje tylko możliwość wystawiania nowych dokumentów. Aktywowanie kuponu doładowującego w dowolnym momencie przywraca pełną funkcjonalność programu.
Obsługuje mnie biuro rachunkowe pracujące na programie X. Czy istnieje możliwość wysyłania danych w formacie X?
Lista programów księgowych, do których eksportujemy dane zawarta jest na tutaj. Jeśli tego programu nie ma na liście skontaktuj się z nami.
Jak interpretujecie pojęcie stanowisko? Czy jeśli chciałbym pracować od czasu do czasu w domu muszę płacić za pełną licencję?
Program można zainstalować na dowolnej liczbie komputerów w pracy i w domu. Licencja udzielana jest na liczbę jednocześnie pracujących użytkowników (niezależnie od lokalizacji).
Czy jest możliwość stosowania różnych cen w punktach sprzedaży, magazynach?
Tak w ILUO Biznes można zdefiniować dowolną liczbę cenników i przypisać dowolne ceny do punktów sprzedaży/magazynów. To pozwala na prowadzenie polityki cenowej zależnej od regionu.
Czy można wyłączyć dostęp do cen zakupu dla sprzedawcy sezonowego?
Tak w ILUO jest bardzo rozbudowany system uprawnień, który pozwala wyłączyć pewne grupy funkcjonalności, dostęp do dowolnej informacji (np. o punktach sprzedaży, magazynach, operacjach finansowych, cenach itp.). Jednocześnie można dostosować (uprościć) interfejs do potrzeb konkretnego użytkownika.
Z jakimi drukarkami fiskalnymi współpracują programy ILUO?
Obsługujemy drukarki Posnet, Elzab, Novitus, Innova, Epson, Emar i inne. W sumie kilkadziesiąt modeli dostępnych na polskim rynku. Szczegółowa lista dostępna tutaj.
Jaki czytnik kodów kreskowych mam zakupić do współpracy z programem ILUO?
Obsługujemy wszystkie czytniki tzw. „klawiaturowe” pozwalające na zaprogramowanie prefiksu [F7] i sufiksu [F11].
Czy program ILUO Biznes może obsługiwać więcej niż jeden sklep internetowy?
Tak, można obsługiwać wiele sklepów jednocześnie. Towary, które mają być synchronizowane z danym sklepem oznaczamy specjalną etykietą. Stosowanie rozwiązań multistore wymaga jednak przemyślenia konfiguracji z preferencją zarządzania danymi o towarach po stronie ILUO Biznes.
 

Pomoc techniczna

 

Pomoc techniczna udzielana jest przy wykorzystaniu programu Team Viewer. Poniżej krótka instrukcja postępowania.

Kliknij ikonę obok.

Uruchom pobrany program.

Prześlij nam wygenerowany identyfikator oraz hasło, abyśmy mogli połączyć się z Twoim pulpitem.


TeamViewer to znak towarowy firmy TeamViewer. Niniejsza witryna nie jest sponsorowana, autoryzowana ani wspierana przez TeamViewer.  

Historia wersji

 

Oprogramowanie ILUO Biznes rozwija się dynamicznie. Uwzględniamy sugestie naszych klientów i często wydajemy kolejne wersje programów zawierające nowe funkcjonalności i cechy użytkowe. Zapraszamy do zapoznania się z historią zmian w kolejnych edycjach naszych programów.

ILUO Biznes

Wersja 5.2.228
14/06/2017
Lista nowych funkcji i zmian:
(S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA)
  1. Dodano zabezpieczenie w sytuacji, gdy aktualizacja usuwa widok danych, a jakiś raport niesystemowy został oparty na tym widoku danych. W takiej sytuacji widok danych staje się niesystemowym i nie zostaje usunięty (P, U)
  2. Jeśli zamówienie nie miało automatycznej rezerwacji, a było w pełni zarezerwowane, to pojawiał się komunikat przy realizacji pytający, czy “dorezerwować” przed realizacją. Poprawiono to. (S, K, P, U)
  3. Dodano możliwość importu towarów i kontrahentów z plików excela (xls, xlsx). (S, K, P, U)
  4. Do widoku bufora transmisji kolektora dodano filtry (w tym filtr pełnotekstowy). (K, P, U)
  5. Dodano możliwość tworzenia filtru na “czas od utworzenia” dla zestawów danych: towar i kontrahent.
  6. Wyłączone zostało sprawdzanie uprawnień na kliencie przy zapisie obiektów. Tak, czy inaczej robi to lepiej i bardziej informacyjnie serwer, a dodatkowo omijane są niejednoznaczne sytuacje. (K, P, U)
  7. Na widoku uprawnień wynikowych użytkownika dodano polecenie pokazujące aktywny zakres danych. Dodatkowo ukryto w tym widoku polecenia manipulacji zakresami danych (nie były dostępne z menu, ale można je było uruchomić z perły). (P, U)
  8. Dodano kontekst ‚Rozliczenie opakowań’ do uprawnień (K, P, U)
  9. Funkcjom SQL odpowiadającym za eksport dokumentów handlowych i magazynowych dodano możliwość ich zastąpienia przez definicję funkcji Custom. (P, U)
  10. Na formatce towaru powiązano odpowiednie polecenia i kontrolki z właściwościami towaru: Internet i WidocznoscWMagazynach (P, U)
  11. Kontrahent, Towar, Pracownik – przeprowadzono porządki związane z podpięciem kontrolek i kolumn do właściwości kontekstów uprawnień. Dzięki temu można w większym stopniu kontrolować, które dane może widzieć i modyfikować użytkownik. Dotyczy browserów, formatek, widoku szczegółów, grupowej zmiany danych. (K, P, U)
  12. W pozycjach dokumentów EDI poprawiono podświetlanie pozycji nieskojarzonych i umożliwiono ich filtrowanie po statusie skojarzenia. (P, U)
  13. Błędy i poprawki: (S, K, P, U)
    1. Tryb uruchamiania nie działał na chmurze Azure. Błąd: Path cannot be null
    2. W przypadku, gdy nie dało się wykonać operacji ze względu na uprawnienia warunkowe, to w sytuacji, gdy np. tworzony obiekt był w jakimś zakresie zabronionym i jednocześnie nie był w jakimś zakresie, do którego przydzielono uprawnienie, wówczas informował jedynie o braku przynależności do uprawnionego, a tak na prawdę informacją krytyczną jest tu bycie w zakresie zabronionym.
    3. W wersji 5.2.191. Błędne sytuacje są serializowane do JSON, niestety czasem ta synchronizacja z powodu braku odnośników kończyła się błędem i informacja o błędzie była nieprawidłowa.
    4. Zamknięcie edytora parametru, który był realizowany okienkiem edycyjnym popup mogło nie zapisywać w porę wartości parametru, jeśli nie zmieniono następnie fokusa. Sytuacja rzadka, bo takich parametrów używamy jedynie w szablonie metek.
    5. Uprawnienia: Dodano zabezpieczenie przeciwko stworzeniu zakresu danych z pustym filtrem, który de facto by oznaczał wszystko. Powodowało to problemy w programie na freequery przy pobieraniu kolumn odzwierciedlających przynależenie rekordu do danego zakresu danych.
    6. Próba pokazania pewnych komunikatów o błędach związanych z obiektami biznesowymi mogła powodować powstanie błędu. W konsekwencji pojawiała się inna informacja o błędzie, która nie miała związku z zaistniałą sytuacją: “Odwołanie do obiektu nie zostało ustawione na wystąpienie obiektu”.
    7. W przypadku usuwania użytkowników lub ról na serwerze mogło dochodzić do nieprawidłowego usuwania użytkowników/ról w bazie offline (nie tych co trzeba), czasem powstawał błąd synchronizacji.
    8. Raporty/eksport: Podczas uruchamiania raportu/polecenia/procedury import/eksport pojawia się komunikat: Element o danym kluczu został już dodany. Przyczyną były dwie wartości tego samego parametru przypisane do jednej listy wartości – działo się to wówczas, gdy dwie osoby jednocześnie dokonały uruchomienia raportu i zapisywał on wartości parametrów do współdzielonej listy parametrów.
    9. W Bilansie Dokumentów występował błąd: brak IdWaluty.
    10. W przypadku użytkownika, który ma określone uprawnienia do zakresu z filtrem na czas od utworzenia zamówienia, na zamówieniach od odbiorców i dostawców pojawiał się błąd przy otwarciu kartoteki.
    11. W widoku nagłówków buforów była kolumna Id, która nic nie pokazywała. Od teraz pokazuje tam wartość pola IdNaglowka.
    12. Błąd (nullable…) pojawiał się w przypadku realizacji zlecenia, gdy jeden ze składników nie będący usługą nie był przypisany na recepturze do żadnego magazynu. Takie coś w zasadzie dzieje się tylko, jeśli najpierw towar zdefiniujemy jako “zestaw”, stworzymy recepturę, a potem zmienimy jego typ na “produkt”.
    13. Uprawnienia przydzielone do zakresów danych były częściowo interpretowane przez aplikację. W przypadku uprawnień do poleceń (tworzenia obiektów głównie) ta interpretacja była zbyt słaba – zbyt dużo można było zrobić. Np. zakres danych: dokumenty handlowe, typ faktura, lokalizacja handlowa x, powodowało, że wszystkie operacje dodawania były dostępne. Oczywiście w momencie zapisu wszystko było ok, bo sprawdzanie na serwerze jest definitywne.
    14. Blokada uprawnienia fiskalizacji nie blokowała fiskalizacji przy tworzeniu dokumentu.
    15. Wiązanie elementów wizualnych z rolą – nie dało się powiązać polecenia
    16. Optymalizacja dziennika zdarzeń: Dodano indeks na IdRekordu, żeby dziennik szybciej działał w widokach powiązanych. Usunięto wyświetlanie szczegółów w przeglądarce zdarzeń
    17. Na oknie wyników (lookup towarów) na dokumentach okienko po prawej stronie pokazujące szczegóły towaru (ceny + zdjęcie) pokazywało dane złego towaru w przypadku, gdy grid wyników wyszukiwania był sortowany po którejś kolumnie.
    18. W trybie offline nie można było wybrać wariantu.
    19. W przypadku importu zamówienia EDI, jeśli jakaś pozycja nie była skojarzona, to nie było informacji, że zamówienie nie zostało zaimportowane w przypadku, gdy było to jedyne importowane zamówienie w tej operacji.
    20. W specyficznych sytuacjach – na niektórych stanowiskach ponawianie wyszukiwania w polach wyszukiwania mogło doprowadzić do wyświetlania błędów. Błędy te wynikają z operacji kasowania zapytań w momencie występowania następnego zapytania. Niektóre stanowiska mogły nieprawidłowo interpretować przerwanie zapytania i wyświetlać błąd, choć powinien on zostać pominięty.
    21. Import zamówienia lub faktury zakupu do systemu. Przy „nerwowym klikaniu” lub w przypadku wystąpienia błędów w komunikacji internetowej mógł się wykonać podwójny import dokumentu.
Wersja 5.2.191
24/05/2017
Lista nowych funkcji i zmian:
(S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA)
  1. Zmiany w systemie uprawnień (P, U)
    1. Dodano pole “Parametry wariantów”
    2. Dodano filtry do widoku użytkownicy
    3. Kontekstowe dostępy do parametrów nie działały w pewnych scenariuszach prawidłowo
    4. Dodawanie elementów z browsera było blokowane przez system uprawnień jeśli podświetlony był taki obiekt, jakiego użytkownik nie mógł tworzyć
    5. Tryb wiązania zasobów z rolą – wydzielono osobny wiersz komunikatów dla poleceń, bo jeśli były komunikaty wspólnie z kontrolką, wówczas często kontrolka natychmiast nadpisywała wystąpienie polecenia i nie można było powiązać polecenia z rolą
  2. Wyszukiwanie: (S, K, P, U)
    1. dodano możliwość ignorowania znaków diakrytycznych przy wyszukiwaniu pełnotekstowym i listach podpowiedzi (lookup). Parametr „Ignoruj znaki diakrytyczne”.
    2. lookup kontrahentów: dodano możliwość konfigurowania kolumn, po których szukamy.
  3. Zmieniono kodowanie elementów wyświetlających html, aby umożliwić zapis w innych językach. (S, K, P, U)
  4. Usprawniono mechanizm pokazywania danych w błędach. (S, K, P, U)
  5. Poprawiono wysyłanie informacji o promocjach. W przypadku braku powiązania cen hurtowych w definicji integracji występował błąd. (P, U)
  6. Dodano automatyczne odświeżanie i dodatkowe filtry listy operacji integracji (P, U)
  7. Poprawiono błąd związany z limitem kupieckim przy wystawieniu faktury do wz (błąd polegal na tym, że sumował wartość WZ do FS, która jest właśnie w trakcie dodawania do tej WZ-ki)
  8. Kompletacja rozszerzona: modyfikacja ilości produktu na pozycji w przypadku, gdy były jakieś modyfikacje w stosunku do receptury generuje pytanie, czy przeliczyć ilości składników zmodyfikowanych i przelicza je w przypadku takiej decyzji. Dodatkowo od razu widać zmianę ilości składników niemodyfikowanych – wcześniej widać to było dopiero po ponownym pokazaniu formatki (U)
  9. Do browsera osób kontaktowych dodano filtr na „Opiekuna kontrahenta”. (K, P, U)
  10. Browser kontrahentów – dodano nowy widok powiązany: Pozycje dokumentów handlowych. (K, P, U)
  11. Dodano parametry blokujące wystawianie WZ, gdy kontrahent ma przeroczone limity kupieckie lub przeterminowanych należności (K, P, U)
  12. W konfiguracji wydzielono tzw parametry zaawansowane (oznaczone [a] przed nazwą parametru), które są domyślnie nie wyświetlane. Wyświetlenie ich wymaga kliknięcia polecenia „Pokaż parametry zaawansowane”. (S, K, P, U)
  13. Stan towarów w magazynach – dodano kolumny: Indeks dostawcy, Nazwa dostawcy, www dostawcy (S, K, P, U)
  14. Wszystkie widoki, które posiadają drzewa parametrów (drzewo filtrów przeglądarki danych, parametry integracji sklepów internetowych, parametry edi, konfiguracja systemu, konfiguracja użytkownika, itd. posiadają teraz możliwość filtrowania po nazwach kluczy i wartościach poprzez wiersz filtrów automatycznych. Filtrowanie szuka wewnątrz ciągu.(S, K, P, U)
  15. Dodano znaczniki na przeglądarce dokumentów handlowych (czerwona kropka na pierwszej kolumnie w przypadku, gdy wystawiono fakturę do paragonu, albo gdy faktura jest fakturą do paragonu). W szczegółach dokumentu wyświetlają się teraz dodatkowe pola: Numer Faktury Do Paragonu i Numer Paragonu Faktury. (S, K, P, U)
  16. Wprowadzono optymalizację zarządzania pamięcią przez aplikację. (S, K, P, U)
  17. Stan magazynowy z rozbiciem na partie: dla partii z wpisaną datą ważności oznaczono kolorem te, dla których [‚data ważności’ < dziś] (partie przeterminowane). (K, P, U)
  18. Mailing seryjny: (P, U)
    1. Temat i szablon wiadomości mogą mieć powiązania z danymi – w nawiasie klamrowym można zawrzeć nazwę pola, które ma być pobrane
    2. Do powiązań z danymi dodano możliwości formatowania
  19. Rejestr operacji: Jako format zapisu danych w rejestrze zastosowano JSON. Daje to możliwości ustrukturyzowanego zaprezentowania danych (na te potrzeby dodano dwa polecenia, które pozwalają obejrzeć nagłówek i szczegóły), a w późniejszym czasie wyszukiwania i prezentowania zmian. (P, U)
  20. Dodano możliwość rozliczenia faktury zaliczkowej z odroczoną płatnością z poziomu rozrachunku (jako KP KW itd.). (K, P, U)
  21. Wydruk zamówień: dodane parametry pozwalające na drukowanie zaliczek i dokumentów, które powstały w wyniku realizacji zamówienia (WZ, Faktury, itp.). (K, P, U)
  22. Wiele innych poprawek i udoskonaleń.
Wersja 5.2.134
03/04/2017
Lista nowych funkcji i zmian:
(S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA)
  1. Integracja Shoper, Click Shop (K, P, U)
    1. Dodano synchronizację z promocjami procentowymi w ILUO.
    2. Zestawy są importowane jako składniki co pozwala na realizację i drukowanie zamówień jako zestawy lub jako składniki.
    3. Przy imporcie nowych towarów ze sklepu – parametr “Stała cena” jest ustawiany na .
    4. Poprawka: w zakładce internet – podgląd opisu lub opisu krótkiego mógł modyfikować html – w szczególności dodawał , co skutkowało nieprawidłowościami po stronie sklepu.
    5. Poprawka: przy eksporcie nowego towaru do Shopera nie przenoszone były dane o promocji.
    6. Poprawka: w zakładce internet – pole opisu krótkiego nie miało syntax highlightingu.
  2. Dodano szereg zmian w systemie uprawnień: (P, U)
    1. Dodano właściwość ‚Parametry’, ‘Kategoria’ do kontekstów towarów i kontrahentów – można zablokować w ten sposób pokazywanie i odczyt parametrów obiektów i kategorii.
    2. W kontekstach uprawnień i dodano szereg pól, z możliwością blokowania dostępu wg standardowych zasad.
    3. Rozszerzono informację o blokadach zakresu dla użytkownika.
    4. Dodano do filtrów zakresów danych specjalny filtr SQL – w ten sposób można dowolnie wyfiltrować uprawnienia.
    5. Dodano kolumnę na liście zestawów danych – informująca o przypisanych innych rolach – najechanie pokazuje “dymek” informujący o przypisanych rolach. Jeśli zestaw jest przypisany do innych ról, usunięcie i modyfikacja zestawu są poprzedzone okienkiem z zapytaniem: “czy na pewno… ?”.
    6. Dodano kontekst “Parametry” pozwalający na sterowanie zmianą wartości parametrów.
  3. Zamówienia: (S, K, P, U)
    1. Dodano możliwość tworzenia faktur zaliczkowych cząstkowych z odroczonym terminem płatności.
    2. Zablokowano operacje modyfikowania pozycji oraz grupowej zmiany pozycji na dokumentach zaliczkowych.
    3. Poprawka: po powieleniu zamówienia, do którego wystawiono fakturę zaliczkową nie można było takiego powielonego zamówienia zrealizować.
    4. Bilans zamówienia uzwględnia towary typu FEFO przed zapisem dokumentu.
  4. Kontrahenci: (S, K, P, U)
    1. Udoskonalono obsługę nipów krajów zagranicznych – program pobiera kod kraju z numeru nip a następnie wpisuje kod kraju do adresu po zatwierdzeniu danych.
    2. Poprawka: błąd w imporcie kontrahentów z pliku csv. Kod kraju wstawiany był jako NIP.
  5. Rozbudowano opcje importu danych z WF-MAG*-a dla DOS (*znak towarowy zastrzeżony): (S, K, P, U)
    1. dodano import stanu początkowego
    2. dodano import cenników indywidualnych oraz tabel indeksów i nazw
    3. dodano import receptur
    4. rozszerzono zakres importowanych danych o kontrahentach
    5. poprawiono usterki (podzielność jednostek)
  6. Zmiany w API: (P, U)
    1. dodano obsługę kolumny “lokalizacja towaru”
    2. import zamówień uwzględnia teraz wartość parametru: rezerwacja automatyczna
    3. Zamówienia: dodano obsługę pól: KodPunktuDostawy, DostawaInformacjeDodatkowe, DostawaKodKraju
  7. Wprowadzono możliwość definiowania stanów alarmowych dla każdego z magazynów niezależnie. Dodano funkcję automatycznego przeliczania stanów minimalnych i maksymalnych w magazynach na podstawie wydań towaru. Funkcja automatycznego zamawiania do stanów min, max została dostosowana do tych zmian. (P, U)
  8. Zoptymalizowano wstawianie towarów z wariantami w różnych cenach na dokument sprzedaży. Dodano na formatce wariantów w procesie sprzedaży informację o cenach specjalnych wariantu i cenie spr (K, P, U)
  9. Na liście faktur oznaczono kolorem faktury z przekroczonym terminem płatności. (S, K, P, U)
  10. Rozszerzono funkcjonalność tworzenia remanentu z użyciem kolektora. (P, U)
  11. Dodano filtr systemowy na zakres czasu – “x dni wstecz” (S, K, P, U)
  12. Zmieniono zachowanie programu w momencie wpisywania cen towaru – jeśli towar ma cenę bazową równą zero, to wpisanie ceny netto lub brutto powoduje ustawienie kolumny „Stała cena” na . Dzięki temu, przy wpisywaniu (przeliczaniu) ceny bazowej w późniejszym terminie nie dojdzie do zmiany cennika sprzedaży. (S, K, P, U)
  13. Poprawka: powielanie towaru, który ma dużo powiązań w systemie mogło doprowadzić do “out of memory” exception. (S, K, P, U)
  14. Poprawka: pobieranie danych z bazy GUS nie pobierało miejscowości poczty, jeśli była inna niż podstawowy adres. (S, K, P, U)
  15. Poprawka: nie pobierany był kontrahent przy tworzeniu faktury do paragonu imiennego. (S, K, P, U)
  16. Poprawka: przy szybkim wpisywaniu w formatce zdarzało się przeskakiwanie kursora. (S, K, P, U)
  17. Poprawka: przy wczytywaniu pozycji z kolektora pomijane były promocje. (S, K, P, U)
  18. Inne usprawnienia i poprawki (S, K, P, U)
Wersja 5.2
14/02/2017
Lista nowych funkcji i zmian:
(S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA)
  1. Mechanizm mailingu seryjnego z załączaniem wydruku dowolnego typu obiektu wyświetlanego w przeglądarce, powiązanego z kontrahentem (np. mailing seryjny faktur, zamówień, dokumentów magazynowych, dokumentów kasowych, itd.) (K, P, U)
    1. możemy zdefiniować konta (MAPI lub SMTP), za pomocą których wysyłamy pocztę
    2. możemy stworzyć dowolną liczbę szablonów wiadomości (treści maila). Definiujemy różne treści dla różnych typów obiektów
    3. po zaznaczeniu obiektów na liście, wybieramy opcję wydruku, konfigurujemy dla danego wydruku (np. Faktura VAT) parametry wysyłki (konto, szablon wiadomości, format załącznika), a następnie uruchamiamy polecenie “Mailing seryjny”. Adresy docelowe pobierane są z kartoteki kontrahenta skojarzonego z dokumentem
    4. obiekty mogą zostać oznaczone po wysyłce zdefiniowaną przez użytkownika etykietą
  2. Zabezpieczenie instalatora przed uruchomieniem bez zamknięcia programu ILUO Biznes. generowało to błędy podczas instalacji (S, K, P, U)
  3. Rejestracja informacji o tym, kto i gdzie przeprowadza aktualizację. (S, K, P U)
  4. Na zamówieniu od odbiorcy wprowadzono mechanizm definiowania formy i terminu płatności, który automatycznie przenosi się na fakturę sprzedaży. Dodano także pole tekstowe do przenoszenia parametrów dotyczących dostawy ze sklepów internetowych (S, K, P, U)
  5. Rozszerzenie niektórych funkcji API (szczegóły w dokumentacji) (P, U)
  6. W stanach magazynowych dodano filtr: Uwzględnij widoczność towaru w magazynach (K, P, U)
  7. W stanach magazynowych z rozbiciem na partie dodano kolumnę i filtr: “Data dok. magaz.” (K, P, U)
  8. Dodano widok powiązany “Stany magazynowe wariantu” na liście wariantów towaru (K, P, U)
  9. Remanent z użyciem kolektorów i w szczególności remanent na wariantach – zostały drastycznie przyspieszone. Wcześniej przy dużej ilości danych bardzo obciążały serwer aplikacji – w tym serwer chmurowy. (K, P, U)
  10. Do kontaktów dodano tzw. “kontakt główny” (email, numer telefonu), który jest automatycznie synchronizowany z danymi na formularzu kontrahenta (adres email, numer telefonu). (S, K, P, U)
  11. Wprowadzono nowy widok “Kontakty” pozwalający na łatwe wyszukiwanie kontaktów mailowych i wstawianiu ich podczas wysyłki maila. (K, P, U)
  12. Dodano parametry wdrożeniowe ([w])sterujące przenoszeniem “Punktu handlowego” zdefiniowanego na zamówieniu na dokumenty magazynowe (WZ, PZ) i następnie na wystawiane na ich podstawie faktury (S, K, P, U)
  13. Dostosowano integrację ze sklepem SOTE do najnowszej wersji oprogramowania sklepu. (K, P, U)
  14. W protokole Posnet dodano parametr pozwalający na wyłączanie drukowania kasjera. (S, K, P, U)
  15. Rozszerzono ostrzeżenie/blokadę przy przekroczonym limicie kupieckim na dokumenty wydania WZ (dotychczas funkcja działała tylko na dokumentach sprzedaży) (S, K, P, U)
  16. Poprawiono błędy:
    1. Błąd w przypisywaniu parametrów dodatkowych kontrahenta (P, U)
    2. Poprawiono wyświetlanie czasu w niektórych kolumnach (rejestr operacji, zmiany statusów, aktywne sesje i inne) przy pracy w chmurze. Do tej pory wyświetlany był czas UTC. Aktualnie wyświetlany jest czas lokalny (UTC skorygowany o wartość przesunięcia czasowego) (K, P, U)
    3. Poprawienie funkcji kopiowania roli (P, U)
    4. Pobieranie towarów przez API czasami kończyło się błędem (P, U)
    5. Wyszukiwanie (wiersz filtrów automatycznych) przy widokach powiązanych gubiło czasem focus (S, K, P, U)
    6. Powielanie zamówień w chmurze blokowało ich edycję (S, K, P U)
    7. Występowały czasem błędy w wyświetlaniu parametrów jako kolumn (P, U)
    8. Poprawiono widok powiązany “Zaliczki zamówień” – nie wyświetlała się faktura końcowa. (K, P, U)
    9. Poprawiono błąd fiskalizacji w protokole POSNET przy rozliczaniu opakowań z kaucją (S, K, P, U)
  17. Inne usprawnienia i poprawki (S, K, P, U)
Wersja 5.1.331
07/12/2016
Lista nowych funkcji i zmian:
(S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA)
  1. Zmiany w uprawnieniach (P, U)
    1. Na browserze użytkowników dodano widok “uprawnień wynikowych”, czyli sumarycznych uprawnień wynikających z przynależności do określonych ról
    2. Dodano akcję do kontekstu uprawnień ‚Archiwa bazy danych’ – Pobieranie z chmury
    3. Dodano kontekst uprawnień – Rejestr operacji w systemie
    4. Dodano kolumnę ‘Użytkownicy’ do widoku ‘Role’
    5. “Uszczelniono” grupę funkcjonalności [Ceny zakupu]
    6. Funkcja tłumaczeń wdrożeniowych – zmiana tłumaczeń dla wszystkich użytkowników wdrożenia
    7. Funkcja powiązania dowolnie zdefiniowanej przez użytkownika listy zasobów z rolą. (U)
      • funkcja wizualnego tworzenia (poprzez wskazanie myszą) listy powiązań między zasobami systemu (obiekty, kontrolki formularzy, kolumny browserów i inne) a określoną rolą systemową.
      • możliwość określenia ograniczeń w dostępie (blokowanie/ukrywanie) do określonego zasobu
  2. Dodano funkcjonalność o nazwie “Widoki towaru w sklepie” pozwalającą na określenie dla każdego towaru w katalogu ILUO Biznes na zdefiniowanie jego opisu w sklepie internetowym (nazwa w sklepie, opis krótki, opis długi, termin dostawy, meta dane, itp). Pozwala to na zmianę tych danych towaru dla każdego sklepu współpracującego z ILUO. W szczególności daje to możliwość łatwej implementacji wersji językowych.
  3. Gruntowna przebudowa modułu integracji – przygotowanie pod model “plugin”: (K, P, U)
    1. Zestandaryzowanie operacji integracyjnych – wywoływane jednym poleceniem
    2. Dodanie widoku powiązanego sklepu zawierającego rejestr operacji – możliwość zdefiniowania szczegółowości rejestru
  4. Wprowadzono możliwość definiowania serii dokumentów. Serie są wyróżniane w numerze dokumentu i określają oddzielne ciągi numeracji dokumentów. Dodano na odpowiednich widokach (browserach) filtry dotyczące serii dokumentu. (S, K, P, U)
  5. Dodano nowy typ dokumentu zakupu: Faktura importowa towarów (FIT) (P, U)
  6. Lista towarów i usług – dodano widok powiązany: “Historia zamówień” (K, P, U)
  7. Przy wstawianiu towarów na dokument procent ilości dostępnej był liczbą całkowitą – zmieniono dokładność do 0,01%. (K, P, U)
  8. Przy dodawaniu obiektu wprowadzono możliwość oznaczenia go gwiazdką. (S, K, P, U)
  9. W operacji powielania towarów wprowadzono operację powielania parametrów i wariantów. (P, U)
  10. Funkcja wyłączania ostrzeżeń przy zapisie formularza: możliwość wyłączenia utrudniających życie ostrzeżeń przy zapisie towaru, kontrahenta czy innych obiektów w programie. (S, K, P, U)
  11. Na liście zamówień od odbiorców dodano kolumnę “Poziom rezerwacji” (graficzna prezentacja poziomu rezerwacji towarów) (S, K, P, U)
  12. Dodano ikonę zmiany języka na pasku. (S, K, P, U)
  13. Dodano wydruk listy towarów z rozwinięciem na warianty towarów i aktualnym stanem magazynowym. (K, P, U)
  14. Dodano kolumnę “Warianty” (znacznik, że towar ma warianty) oraz obsługę kolumn dodatkowych (definiowanych w parametrach dodatkowych towaru) do list podpowiedzi (lookup towarów) oraz innych widoków powiązanych z towarami i usługami (P, U)
  15. Dodano kilka funkcji interfejsu API. Szczegóły w dokumentacji API. (K, P, U)
  16. Funkcja kopiowania aktualnej komórki grida (Ctrl+C). (S, K, P, U)
  17. Usprawnienia i poprawki (S, K, P, U)
Wersja 5.1.212
15/09/2016
Lista nowych funkcji i zmian:
(S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA)
  1. Dodano funkcję eksportu operacji handlowych, magazynowych i finansowych do pliku JPK (Jednolity Plik Księgowy) (S, K, P, U)
  2. Dodano funkcję powielania zamówień. (S, K, P, U)
  3. Dla zamówień z wyłączoną automatyczną rezerwacją dodano (podczas realizacji zamówienia – przekształcaniu w fakturę, dokument magazynowy) pytanie “czy dorezerwować towar?” dla pozycji, dla których jest to możliwe (towar jest w magazynie). Przyspiesza to w niektórych scenariuszach realizację zamówienia. (S, K, P, U)
  4. Wprowadzono funkcję półautomatycznego wysyłania powiadomień mailowych do kontrahentów o przeterminowanych rozrachunkach (trzy poziomy “agresywności”) z jednoczesnym oznaczaniem rozrachunków odpowiednimi etykietami (np. w1, w2, w3). (P, U)
  5. Wprowadzono na formatce kontrahenta opcję (“poza ewidencją”) jeśli nie chcemy wpisywać identyfikatora NIP ani PESEL.
  6. Formatka towaru – dodano pełnoekranowy edytor html, pozwalający na tworzenie/modyfikację opisów towaru w sklepie internetowym (K, P, U)
  7. W parametrach (towarów, kontrahentów) wprowadzono możliwość zaznaczenia, że parametr jest dodatkową kolumną i wtedy kolumna ta pojawia się automatycznie na liści towarów (stanów magazynowych) lub kontrahentów. (P, U)
  8. Dodano polecenie “Wyślij komunikat” na widoku aktywnych sesji spełniającego następujące zadania: (K,P, U)
    1. Wysyłanie komunikatów o dowolnej treści do użytkowników.
    2. Możliwość zdalnego wykonania “polecenia” przez użytkownika z pełnymi uprawnieniami.
    3. Dodano polecenia, które umożliwią zdalne wylogowanie, wylogowanie bez pytań lub całkowite zamknięcie programu. (CloseApplication, CloseApplicationCancelEdits, TerminateApplication).
  9. Dodano automatyczne pobieranie i uruchamianie pliku zdalnej pomocy w aplikacji (Program> Zdalna pomoc) oraz w Iluo.Konfigurator, dostępny również z okna logowania do programu poprzez link „Zaawansowane”. (S, K, P, U)
  10. Dodano wartość parametru konfiguracyjnego przy tworzeniu (z odroczeniem) dokumentu PZ na podstwie zarejestrowanej faktury VAT. Data Wystawienia = Data Dostawy dla PZ z Faktury zakupu. (K, P, U)
  11. Dla dokumentów handlowych dodano możliwość filtrowania po “odbiorcy”. Ponieważ w ILUO na fakturze można rozdzielić role Nabywca / Płatnik / Odbiorca dodano brakującą możliwość filtrowania po Odbiorcy na liście dokumentów sprzedaży. (S, K, P, U)
  12. Wprowadzono możliwość dodawania etykiet dla niezapisanego jeszcze obiektu. (S, K, P, U)
  13. Kompletacja rozszerzona. Rozszerzono walidacje przy niezgodnościach partii składników / produktów. (U)
  14. Sklepy internetowe: (K, P, U)
    1. Parametr wdrożeniowy wyłączający rezerwację towarów przy imporcie zamówień.
    2. Dostosowanie do najnowszej wersji Shopera – mapowanie “ceny w innym sklepie” np. stacjonarnym z wybraną ceną w ILUO Biznes.
  15. Nowy parametr konfiguracji użytkownika: Domyślny opiekun. (S, K, P, U)
  16. Dodano widok powiązany “Rezerwacje partii” na “Stanie magazynowym z rozbiciem na partie” (K, P, U)
  17. Poprawki:
    1. Poprawka w wyliczaniu potrzebnych lub brakujących składników przy definiowaniu i realizacji zlecenia (kompletacja rozszerzona z modyfikacją receptury)
    2. Tworzenie maila z załączonym PDF – pojawiały się 2 kropki przed rozszerzeniem
    3. Realizacja zamówienia dokumentem magazynowym nie informowała o brakach
    4. Usunięto błąd w wyliczaniu cen sprzedaży na podstawie marży w procedurze kalkulacji cen (nie było zaokrąglania)
    5. Usunięcie usterki przy tworzeniu ecod przy korektach zmniejszających
    6. W procedurze importu pozycji dokumentów cena netto się ponownie wyliczała na podstawie ceny brutto
    7. Przy wstawianiu towarów na dokument towarów (+ Towary), był błąd składni w filtrze na wiele magazynów
    8. usunięcie usterki (czyszczenie ostatnich ustawień) w filtrach z “wielowyborem” i operatorem “i”.
    9. usunięto błąd w konfiguracji numeracji faktur zaliczkowych.
Wersja 5.1.142
14/07/2016
Lista nowych funkcji i zmian:
(S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA)
  1. Mechanizm blokowania ilościowego części (całości) towaru z partii przed sprzedażą i innymi operacjami magazynowymi (P, U)
    1. Możliwość określenia ilości towaru “zablokowanego” podczas wprowadzania dokumentu przyjęcia (PZ, Faktura zakupu) bądź realizacji zamówienia od dostawcy
    2. Możliwość zablokowania do sprzedaży części lub całości partii wcześniej przyjętych (Funkcja “Blokuj” widok “Stan magazynowy z rozbiciem na partie”)
    3. Funkcja zwrotu podczas korekty faktury zakupu towaru uszkodzonego (zablokowanego)
  2. Podczas realizacji zamówienia od dostawcy (przy przyjęciu towaru) – możliwość rozbicia jednej pozycji zamówienia na wiele magazynów. (P, U)
  3. Funkcja rezerwacji/wycofywania rezerwacji dla wybranych pozycji zamówienia na widoku powiązanym (pozycje zamówień). (K, P, U)
  4. Możliwość włączenia/wyłączenia (parametr w konfiguracji systemu) tworzenia “Rejestru operacji w systemie” czyli mówiąc językiem potocznym “loga operacji” o różnym poziomie szczegółowości. Rejestrowane są operacje dodawania, usuwania, modyfikowania obiektów (bądź ich szczegółów), operacje zmian w konfiguracji i inne. Wszystko dla każdego użytkownika systemu. Poziom szczegółowości rejestracji ustawiamy parametrem (konfiguracja systemu) “Rejestracja operacji w systemie (log)”.
  5. Dodano widok powiązany do większości obiektów “Rejestr operacji” (P, U)
  6. Możliwość zmiany parametru przy cenie sprzedaży “Czy cena stała czy zmienna” dla każdego towaru niezależnie. Dotychczas parametr był określony w “definicji ceny” i dotyczył wszystkich towarów. Umożliwia to ustawienie wybranej ceny (np. detalicznej) jako ceny stałej (np. urzędowej lub walutowej) dla określonych towarów. (K, P, U)
  7. Sklepy internetowe (Shoper) – synchronizacja promocji między sklepem a ILUO Biznes. Funkcja pozwala na przenoszenie promocji zdefiniowanych w ILUO Biznes do sklepu internetowego i odwrotnie. (P, U)
  8. Nowe raporty – między innymi rozbudowany raporty sprzedaży z rozbiciem na warianty towarów, raport zamówień wg wariantów (P, U)
  9. Wprowadzono możliwość seryjnej generacji kodów kreskowych dla zaznaczonych towarów i ich wariantów (opcje w operacji “Zbiorcza zmiana danych towarów”) (K, P, U)
  10. Usprawnienia w wysyłaniu wydruków dokumentów (PDF, XLS, CSV) pocztą elektroniczną – automatyczne pobieranie adresu email z danych marketingowych kontrahenta.
  11. Dodano parametry wdrożeniowe związane z rozmiarem strony przy współpracy z Shoperem (istotne przy bardzo dużych ilościach towarów > 100 000) (P, U)
  12. Zmodyfikowano funkcję pobierania danych kontrahenta z bazy GUS – zrealizowana została w technologii automatycznie aktualizowanej przez program „wtyczki”, co uniezależnia nas od zmian programistycznych dokonywanych w GUS (S, K, P, U)
  13. Usprawnienia i poprawki (S, K, P, U)
Pokaż starsze wersje

Wersja 5.1.56
17/05/2016
Lista nowych funkcji i zmian:
  1. Mechanizm promocji sprzedaży (P, U)
    1. możliwość definiowania dowolnej liczby równoległych promocji z określeniem:
      • zakresu dat, dni tygodnia i godzin trwania promocji
      • cen, których dotyczy promocja
    2. możliwość wyłączania promocji
    3. określanie zakresu towarowego promocji
      • grupy towarowe, których dotyczy promocja (rabat i/lub cena)
      • konkretne towary objęte promocją (rabat i/lub cena)
    4. określanie zakresu docelowego promocji
      • punkty handlowe
      • grupy kontrahentów
      • wybrani kontrahenci
  2. Rozbudowanie mechanizmów produkcji o następujące możliwości: (U – moduł dodatkowy)
    1. zmiana (modyfikacja) receptury produktu na konkretnym zleceniu
    2. określenie innego zużycia składników niż w recepturze (odchyłka)
    3. określenie parametrów partii wyjściowych (dotyczących produktu)
    4. określenie parametrów partii wejściowych (dotyczących składników) – konkretne partie lub partie o określonych cechach (parametrach)
    5. możliwość dokonania rezerwacji konkretnych partii i ilości składników
  3. Funkcja jednoczesnej realizacji wydania składników i przyjęcia produktów (zmniejszenie liczby operacji przydatne w niektórych zastosowaniach) (P, U)
  4. Obsługa korekt zbiorczych (P, U)
  5. Obsługa serii towarów (U – moduł dodatkowy)
    1. definiowanie serii towarów (parametry serii, liczba partii)
    2. automatyczne drukowanie etykiet dla partii z danej serii
    3. możliwość rezerwacji towarów na poziomie serii (numery konkretnych partii uzupełniane przy kompletacji zamówienia)
    4. automatyzacja procesu przyjęcia partii z danej serii
    5. automatyzacja procesu kompletacji zamówienia z wykorzystaniem serii
    6. informacje o rezerwacjach towarów z określonych serii
  6. W opcjach importu zamówień z różnych źródeł (internet, EDI, ECOD) pojawiły się dodatkowe algorytmy przydziału magazynów do pozycji zamówienia pozwalające na bardziej rozbudowane zarządzanie rezerwacją towarów. (K, P, U)
  7. Zmiana wyglądu “Panelu Obiektu” (S, K, P, U)
  8. Ulepszenia niektórych funkcji wdrożeniowych (P, U)
  9. Usprawnienia i poprawki (S, K, P, U)
Wersja 5.0.161
26/01/2016
Lista nowych funkcji i zmian:
  1. Integracja z bankami (P, U)
    1. Stworzenie mechanizmu integracji poprzez API
      1. Integracja z mBankiem (CompanyNet)
    2. Stworzenie mechanizmu integracji poprzez pliki, integracje z bankami:
      1. Pekao SA
      2. PKO BP
      3. ING
      4. BZWBK
      5. Alior Bank
    3. Stworzenie mechanizmów automatycznego kojarzenia rozrachunków z płatnościami
  2. Rozbudowa mechanizmów wymiany danych poprzez ECOD
    1. obsługa szeregu dodatkowych mechanizmów formatu ECOD (P, U)
    2. automat integracyjny z platformą ComarchEDI pozwalający na bezobsługową wymianę danych z kontrahentami (U)
  3. Przekształcenie “tabel indywidualnych” w trzy niezależne struktury:
    1. Indywidualne cenniki sprzedaży – pozwalają na zdefiniowanie indywidualnego cennika sprzedaży dla kontrahenta, grupy kontrahentów. (K, P, U)
    2. Tabele nazw i indeksów obcych – pozwalają na wpisanie nazw i indeksów kontrahenta i wydruk lub eksport dokumentów z tymi nazwami. W szczególnym przypadku mogą być to nazwy w języku obcym. (K, P, U)
    3. Cenniki zakupu – pozwalają na definiowanie cenników zakupu dla dostawców na podstawie których tworzone są zamówienia do dostawców. (P, U)
  4. Możliwość przypisania w kartotece kontrahenta trzech niezależnych tabel (cennika sprzedaży, cennika zakupu, tabeli nazw i indeksów). Szybka aktualizacja/podgląd tabel przy pomocy linków w kolumnach kartoteki kontrahentów. (P, U)
  5. Dodano obsługę wewnętrznych arkuszy kalkulacyjnych – definiowalne mechanizmy importu i eksportu danych z arkusza (np. import cenników dostawców), prezentacja danych. (P, U)
  6. Dodano mechanizm generowania projektów Visual Studio dla funkcji import/eksport/polecenie. (U)
  7. Dodano dodatkowe pola do analiz wielowymiarowych: (P, U)
    1. analizy sprzedaży: dzień tygodnia, dzień miesiąca, tydzień miesiąca, tydzień roku, godzina.
    2. analizy zakupu: dzień tygodnia, dzień miesiąca, tydzień miesiąca, tydzień roku
    3. analizy zamówień: dzień tygodnia, dzień miesiąca, tydzień miesiąca, tydzień roku
  8. Dodano listę rachunków bankowych w kartotece pracowników. (K, P, U)
  9. Sklepy internetowe:
    1. aktualizacja danych o zmodyfikowanych w sklepie wariantach przy imporcie zamówień (P, U)
    2. eksport do sklepu internetowego “dynamicznych” stanów zestawów. (P, U)
    3. obsługa tzw. metatagów: “Tytuł”, “Opis” i “Słowa kluczowe”, stosowne pola zostały dodane na formatkę towaru (P, U)
    4. optymalizacja aktualizacji stanów w Shoperze (P, U)
    5. dodana integracja wagi i rozmiarów (wiązane są wartościami z jednostki miary) (K, P, U)
    6. dodany parametr wdrożeniowy (Synchronizuj grupy towarowe) (P, U)
  10. Rozbudowano okno informowania o błędach instalacji i aktualizacji bazy danych (S, K, P, U)
  11. Poprawiono błąd przy sprawdzeniu bazy danych VIES kontrahenta zagranicznego (S, K, P, U)
  12. Dodano możliwość definiowania maski dla indeksu towarowego. (S, K, P, U)
  13. Dodano mechanizm zbiorczego przeliczania ceny bazowej produktu lub zestawu na postawie cen składników (P, U)
  14. Na formularzach, tabelki wewnętrzne (“gridy”), w trybie modyfikacji informują o dodanych, poprawionych i usuniętych elementach (i ich liczbie) (S, K, P, U)
  15. Wprowadzono kilkadziesiąt innych, drobnych poprawek i ulepszeń (S, K, P, U)
Wersja 5.0.67
10/11/2015
Oddajemy w Państwa ręce nową wersję oprogramowania ILUO Biznes, która ze względu na zawartość istotnych zmian oznaczona została numerem 5.0. Poniżej opis najważniejszych zmian w nowej wersji.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Rozbudowa zarządzania magazynem (elementy WMS) (U)
    1. Słownik lokalizacji magazynowych: magazyn, nazwa, kod lokalizacji, parametry lokalizacji i inne z funkcją importu lokalizacji z pliku CSV (excel) (U)
    2. Możliwość przypisania lokalizacji do partii towaru (U)
    3. Możliwość przypisania w partii towaru: (P, U)
      1. kodu partii (serii)
      2. kodu egzemplarza
    4. możliwość przesuwania całości lub części partii między lokalizacjami magazynowymi (zmiana lokalizacji partii) (U)
    5. rozbudowanie automatyzacji tworzenia dokumentów magazynowych/handlowych i remanentów za pomocą kolektorów danych.
      1. skanowanie do 5 kodów (konfigurowalne – kod lokalizacji, kod towaru/wariantu, indeks, kod serii, kod egzemplarza) podczas tworzenia dokumentów przyjęcia/wydania i w trybie remanentu (U)
      2. pełna obsługa wariantów towarów w trybie remanentu (P, U)
      3. automatyczne rozpoznawanie towaru na dokumentach za pomocą jednego z kodów: kod towaru/wariantu, indeks, kod serii, kod egzemplarza (P, U)
      4. usprawnienie wprowadzania kodów egzemplarza/serii na dokumencie (partie) za pomocą czytników kodów kreskowych (P, U)
    6. Rozbudowa funkcji kolektorów danych: (K, P, U)
      1. zapis towarów na kolektor
      2. odczyt prosty towarów – kod (towaru lub wariantu lub serii lub egzemplarza) + ilość
      3. tryb remanentowy z obsługą do 5 kodów (U)
      4. rozbudowa możliwości i funkcji bufora kolektora (U)
      5. obsługa zestawów towarów za pomocą kolektora (P, U)
  2. Sklepy internetowe (K, P, U)
    1. opcja aktualizacji zamówień już odebranych ze sklepu – obsługuje między innymi mechanizm scalania zamówień z allegro realizowany przez sklep Shoper
    2. obsługa wielu cen sprzedaży (nowa opcja w Shoperze)
    3. opcja umożliwiająca wyłączanie eksportu cen sprzedaży do sklepu (zarządzanie cenami w sklepie)
    4. optymalizacja pracy usługi schedulera przy zarządzaniu wieloma sklepami jednocześnie
    5. optymalizacja aktualizacji produktów
    6. ulepszenie obsługi błędów połączeń z serwerem sklepu (ponawianie kilkukrotne)
  3. Dodanie definiowalnych kolumn dodatkowych do kartoteki kontrehentów – parametry kontrahentów. Mechanizmy filtrowania kontrahentów w oparciu o parametry. (P, U)
  4. Funkcja generatora wariantów towaru / usługi. Pozwala na utworzenie automatyczne utworzenie listy wariantów towaru na podstawie wybranych wartości parametrów. Funkcja generuje opcjonalnie kody kreskowe wariantów. (P, U)
  5. W trybie modyfikacji wszelkich obiektów (elementów kartotek, dokumentów) zawierających listy pozycji – oznaczenie dodanych lub zmodyfikowanych pozycji list stosowaną ikoną. (S, K, P, U)
  6. Wprowadzenie obsługi usług z wariantami: (P, U)
    1. wybór wariantu w procesie sprzedaży usługi
    2. wydruk wariantów I/lub parametrów wariantu na dokumentach sprzedaży
  7. Modyfikacje wydruków faktur, dokumentów magazynowych, zamówień (K, P, U)
    1. możliwość sortowania pozycji na wydruku wg: indeksu, nazwy towaru, ilości, ceny, wartości.
    2. funkcja scalania pozycji na fakturze (przydatna w przypadku faktur do wielu WZ) i fakturze korygującej
    3. rozbudowany mechanizm drukowania informacji związanych z partią towaru (konfiguracja co ma być drukowane)
    4. opcja wydruku nazwy kraju w adresach na wszystkich dokumentach
  8. Wprowadzenie możliwości “ręcznego” dodawania dokumentu finansowego CP i CW (płatności kartą i elektroniczne, inne płatności zdefiniowane przez użytkownika), z możliwością przypisania takiego dokumentu jako zaliczki do zamówienia lub przedpłaty do dokumentu handlowego.
  9. Funkcja automatycznego zakładania bazy danych w chmurze Windows Azure w trybie trial i demo. Pozwala na rozpoczęcie pracy w chmurze bez potrzeby zakładania konta chmurowego za pośrednictwem ILUO (K, P, U)
  10. Zamówienia: Wprowadzenie numeracji zależnej od punktu handlowego. Wydruk na zamówieniu sposobu dostawy i formy płatności.
  11. Dodanie kolumny “Warianty” w kartotece towarów, która wskazuje, że towar posiada warianty.
  12. Dodanie w rozrachunkach możliwości filtrowania zapisów dla operatorów/agentów płatności.
  13. Tuning graficzny – splashe, tło główne, niektóre ikony. (S, K, P U)
  14. Inne usprawnienia, poprawione usterki, błędy (S, K, P U)
    1. Zmieniono komunikat o przyczynie blokady dla dokumentów – gdy magazyn jest w trakcie remanentu
    2. Dodano usuwanie dokumentów przedpłat do zamówień
    3. Dodano opisy pozycji dokumentów na widokach powiązanych
    4. Wyeliminowano nieprawidłowe zachowanie przy dodawaniu pozycji na dokumentach przy włączonym sortowaniu po niektórych kolumnach
    5. Dodano funkcję doczytywania przy zaznaczaniu wszystkich pozycji w chmurze (problem występował przy ograniczonej w konfiguracji liczbie wierszy)
    6. Dodano kolumnę “Domyślny kod kreskowy” na browserze towarów i w kilku innych widokach powiązanych z towarami
    7. Wprowadzono ułatwienie edycji opisu pozycji dowolnego dokumentu – kliknięcie w pole opis na pozycji otwiera okienko z opisem
    8. Zablokowano zmianę roli statusów systemowych zamówień
    9. Dodano widok powiązany “Stan wg wariantów” w widoku “Stanu towarów w magazynach”
    10. Usunięto błąd wstawiania pozycji na fakturze archiwalnej w chmurze w wersji 4.2.555
    11. Usunięto usterkę: przesuwanie podświetlenie na 1 pozycję dokumentu po wprowadzeniu towaru z wariantami.
    12. Usunięto usterkę: w pewnych konfiguracjach na paragonie “zwykłym” (niefiskalnym) drukuje się zły punkt handlowy
    13. Jeśli sortowaliśmy pozycje “w gridzie” dokumentu komunikat o błędzie wyświetlał się przy niewłaściwej pozycji
    14. Usunięto usterkę: niewpisywanie indeksu towaru przy niektórych rzadkich scenariuszach wstawiania towaru na dokument.
    15. rozszerzono funkcję kopiowania pozycji dokumentu do schowka o obsługę wariantów towarów
    16. Poprawiono usterki przy automatycznej synchronizacji z wieloma sklepami pracującymi na jednej bazie danych ILUO.
    17. Poprawiono błąd powodujący przestawienie trybu tworzenia dokumentów na netto podczas aktualizacji.
    18. Usterki w systemie uprawnień:
      1. usunięto błąd przy przelogowywaniu po zmianie uprawnień – nie wszystko się odświeżało prawidłowo, w pewnych przypadkach powodowało to niewłaściwe zachowanie programu
      2. błąd filtra w browserze powodował złe działanie uprawnień w dokumentach magazynowych (dostęp do konkretnego magazynu)
Wersja 4.2.555
20/08/2015
Aktualizacja zawiera głównie poprawki i usprawnienia błędów zgłoszonych nam przez użytkowników. Wersja nie zawiera istotnych zmian w funkcjonalnościach dostępnych we wcześniejszych wersjach programu ILUO Biznes.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Usunięcie usterki nie pozwalającej usunąć towaru zawierającego definicję zestawu/produktu. (P, U)
  2. Wprowadzenie dodatkowych zabezpieczeń związanych z awariami internetu przy obsłudze remanentu w chmurze – zabezpieczenie przed powieleniem pozycji. (K, P, U)
  3. Uproszczenie wprowadzania towarów z wariantami i identyfikacją egzemplarzową. (P, U)
  4. Usunięcie usterki przy mapowaniu statusów w module sklepu internetowego. (P, U)
  5. Usunięcie błędu nieprzeliczania rozrachunku przy zmianie kursu waluty podczas modyfikacji faktury. (P, U)
  6. Poprawienie błędu nieodświeżania ilości zarezerwowanej na formularzu zamówienia przy przekształcaniu zamówienia w dokument WZ lub fakturę. (K, P, U)
Wersja 4.2.544
28/07/2015
Aktualizacja zawiera głównie poprawki i udoskonalenia funkcji, które pojawiły się w wersjach wcześniejszych.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Drukowanie numerów zamówień (w ILUO i w sklepie internetowym) na paragonie fiskalnym (S, K, P, U)
  2. Poprawienie funkcji sprzedaży zestawów przy różnych jednostkach miary (innych niż podstawowa) (P, U)
  3. Zmiana w uprawnieniach umożliwiająca osobie z innego magazynu obejrzenie szczegółów MW do niego kierowanego (Pozycje, Partie/Dostawy) (K, P, U)
  4. Dodanie kolumn Numer i Data dokumentu powiązanego w widoku “Przesunięcia magazynowe” – wyświetlają dane dokumentu MW odpowiadającego dokumentowi MP (K, P, U)
  5. Na formatce zatwierdzania dokumentu Magazyn Przyjmie dodanie pól Numer MW i Data MW (K, P, U)
  6. Zablokowano edycję wartości netto i brutto w pozycji zamówienia (S, K, P, U)
  7. Lookup wyboru partii na pozycji dokumentu zamówienia/sprzedaży – dodano kolumnę “cena zakupu” (dostępną tylko, gdy funkcjonalność 'Ceny zakupu' jest włączona) (K, P, U)
  8. W widokach Partie/Dostawy, Historia Przychodów i Rozchodów dodano filtr na Magazyn (K, P, U)
  9. Dodano widok powiązany dla dokumentów handlowych zakupu i sprzedaży -> “Powiązane zamówienia” (S, K, P, U)
  10. Drobne modyfikacje w funkcjach aktywacji licencji / zmiany ustawień licencji (S, K, P, U)
  11. W przypadku braków towarów przy realizacji zamówienia, dostępne jest okno z wykazem braków (K, P, U)
  12. Przy automatycznej zmianie statusów zamówień ich opis ustawia się na '[Auto]' (S, K, P, U)
  13. Poprawka: przy różnicach w wielkościach liter w nazwach producentów w Shoperze i ILUO nie można było zaimportować towaru (S, K, P, U)
  14. Odblokowanie niektórych funkcji rezerwacji w pracy chmurowej i na serwerze aplikacji z możliwością rezerwacji dla partii towaru (K, P, U)
  15. Dodano na zamówieniu funkcję “bilans dokumentu” (K, P, U)
  16. Rozszerzono funkcję “bilans dokumentu” o wykaz pozycji poniżej ceny zakupu. (K, P, U)
  17. Dodano komendę “Automatyczne odświeżanie” – komenda dostępna po kliknięciu w perłę konkretnego widoku. Gdy funkcja jest aktywna pojawia się przy niej kropka. Program zapamiętuje ostatnie ustawienie i przy ponownym otwarciu okna funkcja jest ponownie włączana. (K, P, U)
  18. Dodano do rozrachunków filtr na typ dokumentu (K, P, U)
  19. Dodano do browsera typów dokumentów filtry – pełnotekstowy i drzewkowy (wg rodzajów dokumentów) (K, P, U)
  20. Poprawka: okna powiązane pojawiają się po ponownym otwarciu zgodnie z kolejnością tworzenia (S, K, P, U)
  21. Przy realizacji zamówień jako zlecenie produkcyjne poprawiona została obsługa sytuacji błędnych – dostępne jest okno z listą stosownych komunikatów. (P, U)
  22. Chmura: quasi rezerwacja na poziomie linijki dokumentu – wstępna kontrola ilości towaru do sprzedaży – do ilości dostępnej (K, P, U)
  23. Poprawka: Przy zbiorczej zmianie danych towarów wyłączał się znacznik "wymuszaj wybór wariantu"(K, P, U)
Wersja 4.2.5xx
14/07/2015
Wersja 4.2.5xx dostosowana została do najnowszych zmian w przepisach prawnych związanych z możliwością wystawiania faktur z tzw. odwrotnym obciążeniem. Dodatkowo dodaliśmy funkcję obsługi zamienników oraz sprzedaży zestawów, o które to elementy mieliśmy często zapytania.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Obsługa faktur zakupu i sprzedaży z tzw. “odwrotnym obciążeniem” (OO): (P, U)
    1. tworzenie i wydruk faktur z OO (FZO, FSO)
    2. obsługa korekt faktur z OO (KFZO, KFSO)
    3. stosowne modyfikacje rejestrów VAT zakupu i sprzedaży
  2. Wprowadzenie obsługi zamienników towaru: (P, U)
    1. definiowanie dowolnej liczby zamienników dla każdego towaru
    2. automatyczne wyświetlanie listy zamienników (i oryginału) na liście podpowiedzi (lookup) przy tworzeniu dokumentów w ILUO Biznes
    3. widok powiązany na liście towarów – “lista zamienników”
  3. Wprowadzenie “zestawów sprzedażowych”: (P, U)
    1. nowy typ towaru – “Zestaw”
    2. definicja składników zestawu – analogicznie do receptur produktu
    3. widok powiązany “pokaż recepturę produktu/składniki zestawu”
    4. podczas zakupu/sprzedaży – wstawianie na fakturę składników po wybraniu zestawu
    5. w procesie sprzedaży – dynamiczne wyliczanie ilości zestawów na podstawie stanów składników
    6. Opcje wydruku faktury: drukuj jako zestawy, drukuj składniki
  4. Dodanie grup funkcjonalności, które można włączać i wyłączać na poziomie konfiguracji systemu lub ról użytkownika (uproszczenie interfejsu):(P, U)
    1. Zestawy sprzedażowe
    2. Zamienniki towarów
    3. Faktury odwrotne obciążenie
  5. Rozbudowanie funkcji eksportu-importu – mechanizm wdrożeniowy pozwalający na łatwe tworzenie dowolnych operacji importu-eksportu i uaktywnianie ich w wybranym miejscu programu. (P, U)
  6. Dodanie możliwości definiowania poleceń wdrożeniowych. (U)
  7. Usunięcie zgłoszonych usterek i błędów. (S, K, P, U)
Wersja 4.2.4xx
18/06/2015
Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Wprowadzenie obsługi kodów kreskowych z ilością (wagowych). (K, P, U)
  2. Modyfikacje ILUO API. (K, P, U)
  3. Integracja z producentami towarów FMCG i producentami napojów alkoholowych – system automatycznego raportowania – funkcjonalność uruchamiana podczas wdrożenia (P, U)
  4. Nowe parametry i możliwości modułu integracji ze sklepami internetowymi: (K, P, U)
    1. Parametr "Szablon adresu sklepu" – jeśli nie działa podgląd zamówienia w sklepie internetowym (kliknięcie na kolumnie sklep internetowy na liście zamówień w ILUO), należy ustawić ten szablon.
    2. Parametr "Synchronizuj stan minimalny – alarmowy"
    3. Uszczegółowienie logów transakcyjnych dotyczących procesów synchronizacji ze sklepami
  5. Dodatkowe filtry w kartotece kontrahentów. (K, P, U)
  6. Opcje dodatkowe (wdrożeniowe) pozwalające na modyfikację działania ILUO Biznes w trybie Serwera Aplikacji (K, P, U)
    1. tryb serwerwowy browserów (tak/nie)
    2. rezerwacja na poziomie linijki lub dokumentu
    3. zapis wszystkich operacji w pliku (log operacji)
    4. parametry stronicowania przy remanentach dla dużej ilości pozycji
  7. Usunięcie zgłoszonych usterek i błędów. (S, K, P, U)
Wersja 4.2.3xx
25/05/2015
Dziś oddajemy do użytkowania nową wersję programu ILUO Biznes zawierającą kilka istotnych udoskonaleń dotyczących pracy w chmurze oraz nowe funkcje zarządzające drukowaniem dokumentów.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Zwiększenie szybkości zapisywania dokumentów sprzedaży, zakupu, magazynowych w chmurze. (K, P, U)
  2. Dostosowanie programu do nowych wariantów serwerów SQL Azure w wersji Standard (S0, S1, S2, S3) oraz Premium (P1, P2, P3) (K, P, U)
  3. Możliwość skonfigurowania modułu wydruku niezależnie dla każdego typu dokumentu i/lub użytkownika. Opcja pozwala na przyspieszenie tworzenia wydruku dokumentów oraz dostosowania interakcji z użytkownikiem poprzez określenie parametrów: (K, P, U)
    1. czy uruchamiać moduł wydruku po zapisie dokumentu? (parametr pozwala na pominięcie wyduku – przy rejestracji dokumentów – np. faktur zakupu)
    2. wybór rodzaju formularza wydruku (pozwala na wywołanie okna dostępnych formularzy – jeśli jest ich w danym kontekście więcej niż jeden – np. dla faktur sprzedaży – faktura po polsku, po angielsku, po niemiecku)
    3. przypisanie domyślnego formularza wydruku – istotne w przypadku wyłączenia okna wyboru rodzaju formularza
    4. określenie czy ma pojawiać się okno wyboru drukarki i parametrów wydruku. W przypadku wyłączenia tego okna wydruk pojawia się szybciej z opcjami jakie były ustawione przy ostatnim wywołaniu okna.
    Dostępne są 2 poziomy konfiguracji (systemowa-dla wszystkich i indywidualna-użytkownika)
  4. Okno konfiguracji drukarki i parametrów na zakładce – nie blokuje interfejsu – można wystawiać inne dokumenty lub realizować inne operacje. (S, K, P, U)
  5. Dodanie opcji konfiguracji uprawnień do opcji wydruku (p.3). (K, P, U)
  6. Opcja wydruku kodu kreskowego towaru na wszystkich dokumentach magazynowych. (K, P, U)
  7. Przygotowanie opcji kolorystycznych komunikatów formularzy w celu łatwiejszej percepcji komunikatów: (S, K, P, U)
    1. niebieski – informacja
    2. żółty – ostrzeżenie
    3. czerwony – błąd
  8. W konfiguratorze połączenia SQL – łatwiejszy dostęp do instalowania nowych instancji serwera MS SQL. (S, K, P, U)
  9. Optymalizacje niektórych widoków powiązanych. (S, K, P, U)
  10. Funkcja blokowania (wyszarzania) widoku powiązanego na moment odświeżania. (S, K, P, U)
  11. Poprawki (S, K, P, U)
Wersja 4.2.2xx
27/04/2015
W nowej wersji ILUO Biznes znajdziecie Państwo:
– produkcję opartą na wariantach
– tworzenie zleceń produkcyjnych do zamówień od odbiorców
– usprawnienie funkcji zawieszania i zapisu remanentu w chmurze
– szybkie wystawianie paragonów w trybie offline
– dostowanie do nowej wersji serwisu GUS umożliwiającego pobieranie danych kontrahenta i wiele innych.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Dodanie nowych funkcji usprawniających sprzedaż detaliczną:
    1. “Paragon POS” – otwiera pełnoekranowe okno paragonu, a po zatwierdzeniu i wydrukowaniu paragonu przechodzi automatycznie do wystawiania kolejnego. Funkcja aktywna przy pracy lokalnej lub w chmurze.
    2. “Paragon OFFLINE” – działa podobnie jak “Paragon POS” ale dotyczy tylko pracy w chmurze. Tworzone paragony zapisywane są w bazie lokalnej. Zapis paragonu “do chmury” następuje “w tle” i nie wpływa na wydajność pracy. Ma to duże znaczenie w przypadku słabych łącz i znacznie przyspiesza tworzenie paragonu oraz uniezależnia nas od “zacięć” internetu. (K, P, U)
  2. Sklepy internetowe – zmiany w automatycznej synchronizacji :
    1. Możliwość automatycznego importu towarów. Wszelkie zmiany w towarach (wariantach) po stronie sklepu są automatycznie “przenoszone” do ILUO.
    2. Istnieje możliwość włączenia/wyłączenia, które procesy eksportu/importu są aktywne przy automatycznej synchronizacji.
    3. Natychmiastowe rozpoznawanie zmian w konfiguracji sklepu internetowego bez konieczności restartowania serwisu.
  3. Automatyczne przeliczanie wartości na złotówki przy fiskalizacji paragonu wystawionego w walucie. Ułatwia to fiskalizację paragonu np. przy imporcie paragonów w walucie ze sklepu internetowego. (P, U)
  4. Dodatkowe filtry (wystawca-kasjer, rodzaj operacji finansowej) na listach i na wydrukach dokumentów kasowych, bankowych i innych operacji finansowych. (S, K, P, U)
  5. Usprawnienie funkcji wstawiania wielu pozycji towarowych (z wariantami) na dokument oraz edycji ilości pozycji w wariantach. Kliknięcie w pole ilość (link) wyświetla listę dostępnych w danym kontekście wariantów i umożliwia wpisanie ilości w poszczególnych wariantach. (P, U)
  6. Dodanie w katalogu towarów prostej lokalizacji magazynowej (“miejsce w magazynie” + słownik), która nie wymaga definiowania lokalizacji za pomocą parametrów (dostępnych od wersji PREMIUM). W związku z tym dostępna jest w browserach (listach) powiązanych z towarami kolumna (“miejsce w magazynie”) oraz możliwość filtrowania wg zawartości tej kolumny. (K, P, U)
  7. Pełna integracja z systemem finansowo-księgowym Comarch OPTIMA. (S, K, P, U)
  8. Znaczne przyspieszenie funkcji tworzenia remanentów w chmurze dla dużej ilości pozycji towarowych. Usprawnienie funkcji zawieszania i zapisu remanentu. (K, P, U)
  9. Możliwość realizacji remanentów częściowych (np. towary z wybranych lokalizacji – “miejsce w magazynie”) (K, P, U)
  10. Produkcja:
    1. Wprowadzenie wariantów do receptur. Pozwala to na przypisanie wariantu produktu do receptury, co powoduje, że w wyniku procesu produkcyjnego powstaje produkt w określonym wariancie i z określonymi parametrami.
    2. Możliwość określenia wariantu produktu bezpośrednio w pozycji zlecenia produkcyjnego.
  11. Funkcja tworzenia zleceń produkcyjnych (ZPK) na podstawie zamówień od odbiorców. Funkcja obsługuje warianty produktu, co oznacza, że automatycznie przypisuje recepturę odpowiadającą określonemu wariantowi produktu. (P, U) Istnieje możliwość późniejszego sterowania statusem zamówienia w zależności od statusu realizacji zlecenia produkcyjnego (U).
  12. Drukowanie specyfikacji składników zlecenia produkcyjnego z uwzględnieniem ich lokalizacji. (P, U)
  13. Drukowanie na dokumentach wydania/sprzedaży, zamówieniach adresu dostawy dla kontrahenta (z katalogu kontrahenta), jeśli jest inny niż adres podstawowy (i zaznaczony jako aktywny).
  14. Dodanie do browsera towarów widoku powiązanego “Stany zamówień” pokazującego, dla każdego towaru, z podziałem na zamówienia od odbiorców i do dostawców informację: [ile zamówiono] [ile zrealizowano] [ile pozostało do realizacji] [ile zarezerwowano]. “Stany zamówień” dotyczą zamówień aktywnych (poza zrealizowanymi i anulowanymi). Istnieje podgląd “szczegółów” dla tego widoku – pozycji zamówień, z których wynika “Stan zamówień”. (K, P, U)
  15. Moduł administratora ILUO pozwalający na: (S, K, P, U)
    1. instalację nowych instancji MS SQL
    2. zarządzanie instancjami SQL
    3. szybki dostęp do różnych katalogów ILUO
    4. dostęp do konfiguratorów usług ILUO:
      1. serwer aplikacji
      2. serwer API
      3. synchronizator sklepów
    5. funkcje dodatkowe (czyszczenie DNSów, czyszczenie ILUO cache)
    6. szybki dostęp do zdalnej pomocy
  16. Rozpoznawanie pakietu językowego Windows i w przypadku innych języków niż polski włączanie wersji angielskiej interfejsu. (S, K, P, U)
  17. Przeniesienie instalacji serwera SQL z instalatora programów ILUO do aplikacji ILUO Biznes. W przypadku wyboru pracy lokalnej ILUO Biznes (nie w chmurze) możliwa jest instalacja bazy na istniejącym serwerze SQL bądź zainstalowanie nowej instancji serwera SQL Express. (S, K, P, U)
  18. Dostosowanie programu do nowej wersji serwisu GUS umożliwiającego pobieranie danych kontrahenta. (S, K, P, U)
  19. Funkcja podglądu zdjęć przy przeglądaniu towarów. Okno może pozostać aktywne (nie trzeba zamykać przy przechodzeniu między pozycjami) i wklejone w różne miejsca aplikacji. (P, U)
  20. Inne drobne usprawnienia i poprawki. (S, K, P, U)
Wersja 4.2.1xx
16/02/2015
Nowa wersja programu posiada generator kodów kreskowych, funkcje automatycznych rezerwacji, rozbudowane mechanizmy drukowania etykiet oraz szereg innych udogodnień.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM, U-ULTIMA):
  1. Zamówienia:
    1. Funkcje automatycznej rezerwacji / wycofywania z rezerwacji (P, U)
      1. automatyczna rezerwacja dla wszystkich zamówień (z włączonym znacznikiem automatycznej rezerwacji) przy przyjęciu towaru
      2. możliwość zarezerwowania towarów dla “zaznaczonych” zamówień na liście
      3. możliwość wycofania z rezerwacji towarów dla “zaznaczonych” zamówień na liście
    2. Automat do zamawiania towarów u dostawców na podstawie stanów minimalnych i maksymalnych z automatycznym przeliczaniem ilości na opakowania zbiorcze (domyślna jednostka zakupu).
  2. Odblokowanie możliwości wystawienia faktury z datą późniejszą niż dziś (K, P, U)
  3. Automat do generowania kodów kreskowych (z opcjami konfiguracji typu stosowanego kodu kreskowego): (P, U)
    1. dla towarów / wariantów towarów
    2. dla partii towarów przy przyjęciu towaru
  4. Sklep internetowy – import cen promocyjnych (K, P, U)
  5. Możliwość zbiorczego wstawiania na dokument wydania/sprzedaży pozycji w ilości zależnej od stanu dostępnego. (P, U)
  6. Dostosowanie algorytmów produkcji do strategii FEFO – wg daty ważności produktu (P, U)
  7. Rozbudowa mechanizmów drukowania etykiet (metek towarowych) (P, U)
  8. Możliwość wystawienia Faktury RR lub “innego dokumentu zakupu” na podstawie zamówienia od dostawcy lub dokumentu PZ. (K, P, U)
  9. Wydruk rozliczenia opakowań kaucjonowanych na drukarkach fiskalnych (P, U)
  10. Dodatkowe filtry na liście dokumentów finansowych na typ płatnika (kontrahent, urząd, pracownik, inny) (K, P, U)
  11. Optymalizacja pracy list podpowiedzi (lookup) w chmurze (S, K, P, U)
  12. Optymalizacja zarządzania zakładkami. Uruchomienie określonej funkcji (np. lista towarów) nie powoduje otwarcia nowej zakładki tylko przełączenie na istniejącą zakładkę. Otwarcie za każdym razem nowej zakładki wymaga kliknięcia na ikonę z przyciśniętym klawiszem Ctrl. Taka logika działania jest w większości przypadków pożądana przez użytkownika i zapobiega wielokrotnemu otwieraniu tych samych zakładek. (S, K, P, U)
  13. Poprawki w wydruku faktur na drukarce fiskalnej: (K, P, U)
    1. Elzab – ustawiał się znacznik fiskalizacji po wydruku
    2. Posnet – pełne dane nabywcy
  14. Poprawki w module księgowania do programów Rewizor i Rachmistrz. (S, K, P, U)
  15. Inne drobne usprawnienia i poprawki. (S, K, P, U)




ILUO Faktura

Wersja 5.2.43
28/03/2017
Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM):
  1. Dodano mechanizm mailingu seryjnego z załączaniem wydruku dowolnego typu obiektu wyświetlanego w przeglądarce, powiązanego z kontrahentem (np. mailing seryjny faktur, zamówień, dokumentów kasowych, itp.) (K, P)
    1. możemy zdefiniować konta (MAPI lub SMTP), za pomocą których wysyłamy pocztę
    2. możemy stworzyć dowolną liczbę szablonów wiadomości (treści maila). Definiujemy różne treści dla różnych typów obiektów
    3. po zaznaczeniu obiektów na liście, wybieramy opcję wydruku, konfigurujemy dla danego wydruku (np. Faktura VAT) parametry wysyłki (konto, szablon wiadomości, format załącznika), a następnie uruchamiamy polecenie “Mailing seryjny”. Adresy docelowe pobierane są z kartoteki kontrahenta skojarzonego z dokumentem
    4. obiekty mogą zostać oznaczone po wysyłce zdefiniowaną przez użytkownika etykietą
  2. Dodano funkcję eksportu operacji handlowych I bankowych do pliku JPK (Jednolity Plik Księgowy) (S, K, P)
  3. Zmodyfikowano funkcję pobierania danych kontrahenta z bazy GUS – zrealizowana została w technologii automatycznie aktualizowanej przez program „wtyczki”, co uniezależnia nas od zmian programistycznych dokonywanych w GUS (S, K, P)
  4. Wprowadzono na formatce kontrahenta opcję (“poza ewidencją”) jeśli nie chcemy wpisywać identyfikatora NIP ani PESEL. (S, K, P)
  5. Dodano funkcję powielania zamówień. (S, K, P)
  6. Umożliwiono zmiany parametru przy cenie sprzedaży “Czy cena stała czy zmienna” dla każdego towaru niezależnie. Dotychczas parametr był określony w “definicji ceny” i dotyczył wszystkich towarów. Umożliwia to ustawienie wybranej ceny (np. detalicznej) jako ceny stałej (np. urzędowej) dla określonych towarów. (S, K, P)
  7. Dodano wiele innych udoskonaleń i poprawek wprowadzonych w bardziej rozbudowanym systemie ILUO Biznes (dotyczących oczywiście zakresu funkcjonalności ILUO Faktura) wprowadzone na przestrzeni ostatniego roku.
Wersja 5.1.7
25/07/2016
Wersja zawiera większość ulepszeń dotyczących interfejsu użytkownika oraz funkcjonalności, które pojawiły się w ILUO Biznes na przestrzeni ostatniego pół roku. Wprowadzony został nowy mechanizm pobierania danych kontrahenta z bazy danych GUS.

Wersja 5.0.16
23/11/2015
Wersja zawiera większość ulepszeń dotyczących interfejsu użytkownika oraz funkcjonalności, które pojawiły się w ILUO Biznes na przestrzeni ostatniego pół roku.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM):
  1. Dodanie obsługi faktur z odwrotnym obciążeniem oraz ich korekt. (P)
  2. Modyfikacje rejestru sprzedaży – uwzględnienie dokumentów z odwrotnym obciążeniem. (P)
  3. Możliwość sortowania pozycji na fakturze wg różnych kryteriów (nazwa towaru/usługi, indeks, ilość, wartość). (K, P)
  4. Funkcja scalania pozycji z tą samą nazwą i ceną na wydruku faktury. (P)
  5. Możliwość „ręcznego” rejestrowania innych dokumentów finansowych (karty, płatności elektroniczne). (K, P)
  6. Zmiany w interfejsie użytkownika (nowe tło, skórka domyślna oraz ikony). (S, K, P)
  7. Funkcja konfigurowania akcji drukowania dla każdego dokumentu niezależnie. Umożliwia zoptymalizowanie pracy z wydrukiem dokumentów. (S, K, P)
  8. Możliwość dodawania poleceń eksportu-importu danych. (P)
  9. Wiele drobnych usprawnień i ulepszeń. (S, K, P)
Wersja 4.2.38
30/04/2015
Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM):
  1. Automatyczne przeliczanie wartości na złotówki przy fiskalizacji paragonu wystawionego w walucie. (P)
  2. Dodatkowe filtry (wystawca-kasjer, rodzaj operacji finansowej) na listach i na wydrukach dokumentów kasowych, bankowych i innych operacji finansowych. (S, K, P)
  3. Integracja z systemem finansowo-księgowym Comarch OPTIMA. (S, K, P)
  4. Moduł administratora ILUO pozwalający na: (S, K, P)
    1. instalację nowych instancji MS SQL
    2. zarządzanie instancjami SQL
    3. szybki dostęp do różnych katalogów ILUO
    4. dostęp do konfiguratorów usług ILUO:
      1. serwer aplikacji
      2. serwer API
      3. synchronizator sklepów
    5. funkcje dodatkowe (czyszczenie DNSów, czyszczenie ILUO cache)
    6. szybki dostęp do zdalnej pomocy
  5. Rozpoznawanie pakietu językowego Windows i w przypadku innych języków niż polski włączanie wersji angielskiej interfejsu. (S, K, P)
  6. Przeniesienie instalacji serwera SQL z instalatora programów ILUO do aplikacji ILUO Faktura. Możliwa jest instalacja bazy na istniejącym serwerze SQL bądź zainstalowanie nowej instancji serwera SQL Express. (S, K, P)
  7. Dostosowanie programu do nowej wersji serwisu GUS umożliwiającego pobieranie danych kontrahenta. (S, K, P)
  8. Inne drobne usprawnienia i poprawki. (S, K, P)
Wersja 4.2
14/01/2015
Wersja zawiera adaptację większości ulepszeń dotyczących interfejsu użytkownika oraz funkcjonalności (w zakresie dotyczącym sprzedaży), które pojawiły się w ILUO Biznes na przestrzeni ostatniego roku.

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM):
  1. Zbiorcza zmiana pozycji zamówień i faktur. Operacja pozwala na zaznaczenie wybranych pozycji dokumentu i zmiany pewnych parametrów pozycji (cena, rabat, itp.). (S, K, P)
  2. Możliwość kopiowania zaznaczonych pozycji faktury do schowka i późniejszego “wklejenia” zawarości schowka na inną fakturę, zamówienie. (S, K, P)
  3. Zmiana kolejności pozycji na fakturze. Funkcja przesuwania wybranej pozycji w dół lub w górę. (K, P)
  4. Zbiorcza zmiana statusów obiektów. (K, P)
  5. Pobieranie danych kontrahenta z bazy danych GUS na podstawie numeru NIP. (S, K, P)
  6. Pełna obsługa skalowania wielkości interfejsu przez Windows. Rozwiązuje to problemy, które były związane ze skalowaniem wielkości interfejsu pojawiającym się przy dużej gęstości pikseli ekranu. (S, K, P)
  7. Obsługa ekranów o ultrawysokich rozdzielczościach – 2k, 4k – skalowanie wielkości ikon.
  8. Modyfikacja instalatora. Rezygnacja z “pełnej” wersji instalatora zawierającej MS SQL. Instalator określa wersję Windows i wymagania środowiska a następnie pobiera z internetu i instaluje wymagane komponenty: .NET, ew. MS SQL w odpowiedniej wersji. (S, K, P)
  9. Nowe skórki interfejsu użytkownika. (S, K, P)
  10. Usprawnienia i poprawki. (S, K, P)
Wersja 4.0
17/01/2014
Nowa wersja ILUO Faktura niesie ze sobą przede wszystkim szereg zmian dostosowujących program do zmian w ustawie o VAT. Wszystkie nowelizacje przepisów o VAT wynikają z wejścia w życie od 1 stycznia 2014 roku nowych zapisów obowiązującej ustawy o VAT. Od tego dnia przestaje obowiązywać aktualnie obowiązujące rozporządzenie fakturowe Ministra Finansów, a sposób wystawiania faktur będą regulować od tej pory zapisy ustawy o VAT (art. od 106a do 106q).

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM):
  1. Możliwość wystawienia faktury VAT, w której występuje wiele dat powstania obowiązku podatkowego. Jeśli daty obowiązku podatkowego przypadają na różne miesiące, podsumowanie VAT można wydrukować (opcjonalnie – ustawiając odpowiedni parametr wydruku) z rozbiciem na poszczególne okresy. W przypadku, gdy data dostawy jest nieznana można ją czasowo pozostawić niewypełnioną. Dodano także możliwość (parametr wydruku) drukowania daty obowiązku podatkowego dla każdej pozycji faktury. (S, K, P)
  2. W każdym przypadku, przy ustalaniu daty obowiązku podatkowego obowiązują następujące zasady: W pierwszej kolejności pobierana jest data dostawy ustawiona indywidualnie dla pozycji dokumentu. Jeśli dla danej pozycji taka data nie została ustawiona, pobierana jest data dostawy z faktury.(S, K, P)
  3. Przebudowa wydruku rejestru VAT uwzględniająca nowe zasady – tj. możliwość występowania pozycji z jednej faktury w różnych okresach VAT. (S, K, P)
  4. Wprowadzenie możliwości wprowadzenia wielu kursów walut dla jednej faktury (w przypadku, gdy dokumentuje ona wiele dostaw dokonanych w różnych terminach). (P)
  5. Wprowadzenie w okresie przejściowym mechanizmów pozwalających na obsługę dokumentów wg nowych i starych zasad – zarówno faktury jak i rejestry VAT można drukować wg wzoru 2013 lub 2014. (S, K, P)
  6. Usprawnienia w mechanizmach wystawiania faktur zaliczkowych – możliwość powiązania wcześniejszych operacji finansowych z zamówieniem i wystawienia do nich faktury zaliczkowej. (K, P)
  7. Usprawnienia i poprawki. (S, K, P)
Pokaż starsze wersje

Wersja 3.0.68
20/05/2013
Wersja 3.0.68 zawiera kilka nowych możliwości: rozliczenie handlowców, definiowanie różnych form płatności, zbiorczą zmianę danych towarów i kontrahentów i inne…

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM):
  1. Możliwość przypisania/modyfikacji opiekuna (handlowca) na dokumentach sprzedaży. Zestawienia pozwalające na rozliczenie handlowców: “wg dokumentów handlowych”, “wg zapłat”. Możliwość wyłączenia tej funkcjonalności w konfiguracji i uprawnieniach. (P)
  2. Konfiguracja numeracji dokumentów TAX FREE. (K, P)
  3. Możliwość zdefiniowania innych form płatności z automatycznym przeniesieniem należności na inny podmiot. Np. “za pobraniem”, “płatność elektroniczna”, płatność ratalna” itp. (K, P)
  4. Dodanie linków do szybkich płatności na fakturze – wszystko gotówką, wszystko przelewem, wszystko inna płatność. (S, K, P)
  5. Możliwość włączenia okna weryfikacji form płatności połączonego z oknem wydawania reszty (dodawanie, modyfikacja dokumentu zakupu/sprzedaży). Przy modyfikacji dokumentu okno pozwala na porównanie form i kwot płatności przed modyfikacją dokumentu i po modyfikacji. Okno może pojawiać się: nigdy (domyślnie), tylko przy modyfikacji lub zawsze (przy dodawaniu i modyfikacji dokumentu). (S, K, P)
  6. Dodanie funkcji zbiorczej zmiany danych towarów i kontrahentów. (K, P)
  7. Uporządkowanie kolejności pól w panelach filtrów. (S, K, P)
  8. Możliwość instalacji dowolnej edycji SQL Server’a – 2005, 2008, 2012.
  9. Usprawnienia i poprawki.
Wersja 3.0.40
25/03/2013
Dziś trafia do sprzedaży świeżutka wersja programu ILUO Faktura. Dostępne są aż 3 warianty oprogramowania: START, KOMFORT i PREMIUM. Najważniejsze cechy nowej wersji to: wielojęzyczność, wielowalutowość, nowe faktury (eksportowe, WDT, marża), moduł uprawnień, rozliczenia z klientami, praca na wielu stanowiskach i wiele innych…

Zmiany w wersji (S-START, K-KOMFORT, P-PREMIUM):
  1. Nowe warianty ILUO Faktura – KOMFORT, PREMIUM
  2. Wielooddziałowość (punkty handlowe) (K, P):
    1. możliwość zdefiniowania dowolnej liczby oddziałów firmy (punktów handlowych, sklepów, handlowców itp.).
    2. Możliwość zdefiniowania nagłówków dokumentów handlowych oraz sposobu numeracji dokumentów niezależnie dla kazdego z oddziałów.
  3. Pełna obsługa walutowości (P):
    1. Faktury: krajowe w walucie, eksportowe, WDT
    2. Rozrachunki walutowe
    3. Kasy wielowalutowe, rachunki walutowe
    4. Definiowanie kursów tabel bankowych, tabel statycznych (własnych)
    5. Automatyczne pobieranie kursów walut przez internet
    6. Definiowanie dowolnej liczby cen złotówkowych/walutowych (dodano atrybut stała cena / stała marża)
    7. Mechanizm przeliczania cen dla istniejących już pozycji dokumentu (przy zmianie ceny, zmianie waluty dokumentu, zmianie kursu waluty)
  4. Eksport danych do systemów księgowych: RAKS, Rewizor, Rachmistrz (S, K, P).
  5. Funkcje eksportu, importu kontrahentów i towarów (CSV, XML) oraz mechanimy zbiorczej zmiany danych (K, P).
  6. Dodanie modułu uprawnień (wariant KOMFORT – prosty, wariant PREMIUM – rozbudowany):
    1. blokowanie akcji/operacji (np. tworzenia, modyfikacji, kasowania, drukowania, itp.) dla różnych kontekstów (towar, kontrahent, faktura, itp.) (K, P)
    2. ukrywanie dowolnych pól formularzy, (P)
    3. ukrywanie kolumn przeglądarki danych, (P)
    4. mechanizmy definiowania podzakresów danych, dla których określamy szczególne uprawnienia, (P)
    5. definiowanie modułów funkcjonalnych, pozwalających na dostęp do pewnych grup operacji (waluty, windykacja, faktury zaliczkowe, faktury marża i inne) (K, P)
  7. Przeliczenia cen walutowych/marż walutowych w zależności od kursu. (P)
  8. Obsługa rachunków zwykłych (bez vat). (S, K, P)
  9. Przebudowanie większości raportów i wydruków dokumentów w celu dostosowania ich do obsługi wielowalutowości. (P)
  10. Faktury w językach obcych (niemiecki, angielski) oraz faktury dwujęzyczne (polsko-angielska, polsko-niemiecka). (K, P)
  11. Wydruk oferty handlowej na podstawie zamówienia. (S, K, P)
  12. Przygotowanie angielskiej wersji językowej interfejsu użytkownika. (S, K, P)
  13. Udostępnienie modułu definiowania raportów dla zaawansowanych użytkowników (wdrożeniowców). (P)
  14. Pełny układ Odbiorca-Nabywca-Płatnik na fakturze, rachunku oraz paragonie imiennym. Możliwość rozdzielenia ról nabywcy, odbiorcy i płatnika i wydrukowania ich danych na fakturze. (S, K, P)
  15. Mechanizm cofania numeratora dokumentów, przy kasowaniu ostatniego dokumentu (można skasować dowolną liczbę dokumentów, jeśli zawsze kasujemy ostatnio wystawiony). (S, K, P)
  16. Parametr działania filtra etykiet działanie iloczynu lub sumy logicznej (and / or). (S, K, P)
  17. Kalulator do pól numerycznych. (S, K, P)
Wersja 2.0.75
16/01/2012
Ukazała się pierwsza wersja handlowa programu ILUO Faktura w wariancie START.
 

Szkolenia

 

Zapraszamy na szkolenia dotyczące oprogramowania ILUO Biznes.

  • Prezentacja wybranych funkcji ILUO Biznes
    Termin:
    18 października 2017, godz. 12.00

    Zapraszamy na szkolenie prezentujące wybrane, innowacyjne cechy oprogramowania ILUO Biznes, które nie zawsze spotkacie Państwo w programach konkurencji. Szkolenie odbędzie się formie elektronicznej (webinarium). Czas szkolenia to ok. 60 minut + czas jaki zajmą odpowiedzi na zgłoszone przez Państwa pytania.

    Zachęcamy do aktywnego uczestnictwa w prezentacji i zadawaniu (w formie czatu) wszelkich pytań jakie nasuną się w trakcie webinarium.


    Cena: 0,00 zł

    Zapisz się
 

Instrukcje obsługi programów

 

Zapraszamy do pobrania instrukcji użytkownika oprogramowania ILUO dostępnych w postaci plików PDF.

 

Sprawdź jak działa program magazynowy.
Zapoznaj się z możliwościami programu ILUO Biznes
wybierając wersję demo lub 30-dniowy okres testowy.

DEMO On-line

Zobacz wersję demonstracyjną online,
bez konieczności instalowania
oprogramowania na Twoim komputerze.


Zobacz demo

30-dniowy TRIAL

Przetestuj ILUO Biznes. Pobierz i
zainstaluj pełną wersję programu
działającą bezpłatnie przez 30 dni.


Pobierz

Masz pytania?

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach
10:00 – 18:00. Skontaktuj się z nami:

+48 533 333 248
+48 533 333 249
iluo@iluo.pl

Wsparcie techniczne

Wsparcie techniczne dla naszych Klientów

Wsparcie techniczne

Partnerzy

Jesteśmy oficjalnym Partnerem Microsoft

Azure

© 2017 ILUO. Wszelkie prawa zastrzeżone.