Prowadzenie firmy nie tylko opiera się na sprzedaży produktów oraz usług, ważną rolę odgrywa także zarządzanie różnymi obszarami działalności, np. stanem magazynowym, produkcją, finansami, a nawet zasobami ludzkimi. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług nowoczesnych systemów: ERP oraz CRM. Oba narzędzia są niezwykle przydatne, natomiast nie można ich używać zamiennie. Dlaczego? Czy można zainwestować tylko w jeden system i tym samym zaoszczędzić? Odpowiadamy w poniższym artykule.
Co to jest system ERP?
System ERP (Enterprise Resource Planning), czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa, to oprogramowanie wspierające zarządzanie ważnymi procesami biznesowymi w firmie. System ERP pozwala na integrację różnych działów i obszarów przedsiębiorstwa, takich jak np. finanse, logistyka, produkcja, magazynowanie czy finanse. Dzięki temu wszystkie dane znajdują się w jednym panelu i każdy przedsiębiorca może nimi w łatwy sposób zarządzać. Systemy ERP usprawniają działania firmy, zapobiegają przestojom i usprawniają podejmowanie decyzji. ILUO Biznes jest przykładem systemu ERP, skierowanym zarówno do mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. Program ten przeznaczony jest, m.in. do prowadzenia sprzedaży, archiwizacji, magazynowania, zarządzania partiami towarów czy też wariantów towarów. Obsługa ILUO Biznes jest niezwykle łatwa, gdyż zarówno właściciele firm, jak i pracownicy, mogą sprawdzać, np. sprzedaż czy stany magazynowe zdalnie, internetowo, gdyż dane znajdują się w chmurze. Co, więcej ILUO Biznes można podłączyć do wszystkich punktów sprzedaży, jakimi dysponuje konkretna placówka handlowa.
Co to jest system CRM?
System CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientem, to system skoncentrowany nie na planowaniu zasobów, a na wspieraniu działu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Głównym celem CRM jest budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z klientami poprzez gromadzenie, analizę i zarządzanie danymi na ich temat.
Coraz więcej programów ERP zawiera także moduły CRM, jak ILUO Biznes. Moduł CRM pozwala na skuteczne zarządzanie relacjami z klientami poprzez prowadzenie bazy kontaktów, monitorowanie działań handlowych oraz planowanie kampanii marketingowych. ILUO Biznes można połączyć z pocztą oraz kalendarzem. Integracja obu modułów w ILUO Biznes umożliwia przepływ informacji pomiędzy działaniami związanymi z obsługą klienta a procesami operacyjnymi. Na przykład, dane o zamówieniach klientów wprowadzone w module CRM mogą być automatycznie przetwarzane w module ERP, a to znacząco przyspiesza realizację zamówień i minimalizuje ryzyko błędów.
Podsumowanie
Prowadząc jedną lub kilka placówek handlowych, warto zdecydować się na wdrożenie systemu ERP przeznaczonego dla małych i średnich przedsiębiorstw, jakim jest ILUO Biznes. Umożliwia on zdalne zarządzanie zasobami firmy, m.in. stanami magazynowymi sprzedaży czy produkcji. System CRM nie jest alternatywą dla ERM, a osobnym narzędziem, koncentrującym się na zarządzaniu relacjami z klientami i pracownikami. Ułatwia, np. prowadzenie bazy kontaktów, wprowadzanie zamówień klientów, itp. Obecnie wiele systemów ERM ma wbudowane moduły CRM, dzięki czemu działa w sposób kompleksowy. Przykładem takiego programu jest nasz system ILUO Biznes, z którego korzysta już wielu zadowolonych z naszych usług klientów.